Kalmeta: neće biti ukidanja putničkih linija na hrvatskim prugama

Slika /arhiva/Kalmeta hz_10.jpg

Neće biti ukidanja nikakvih putničkih linija na hrvatskim prugama, dogovoreno je na današnjem sastanku ministra mora, prometa i infrastrukture Božidara Kalmete sa čelnicima sindikata HŽ-a koji su jutros organizirali 15-minutnu obustavu prometa prosvjedujući protiv stanja na HŽ-u.

Na sastanku sa čelnicima četiriju sindikata složili smo se oko svega, izjavio je Kalmeta nakon današnje sjednice Gospodarsko-socijalnog vijeća (GSV) na kojoj se trebalo raspravljati o stanju na HŽ-u ali je to zbog sindikalnih nesuglasica odgođeno za tjedan dana.

U vezi prijedloga o ukidanju oko 250 lokalnih putničkih linija usuglašeno je sa sindikatima da neće biti nikakvog ukidanja linija, već će se zajednički izraditi novi vozni red, koji će vrijediti od jeseni, u čemu će sudjelovati sva poduzeća HŽ-a a ne samo HŽ Putnički prijevoz.

Na primjedbu sindikata da se nedovoljno ulaže u željezničku infrastrukturu Kalmeta je rekao kako ove godine investicije u infrastrukturu iznose 700 milijuna kuna jer nema više novaca, ali se radi na privlačenju sredstava iz EU.

Znajući da će se iz europskih fondova najviše sredstava za infrastrukturu dodjeljivati upravo HŽ Infrastrukturi, tamo se ubrzano radi na pripremi novih projekata kojima će se povući ti novci, kazao je ministar.

Odgovarajući na tvrdnje o nedovoljnom ulaganju u vozne i vučne kapacitete Kalmeta je rekao da se priprema natječaj za nabavu većeg broja višesustavnih lokomotiva i dizel lokomotiva, Končar i TŽV Gredelj razrađuju tri prototipa novih vlakova za prigradski prijevoz, te se dogovara kredit za modernizaciju mobilnih kapaciteta.

U vezi optužbi četiriju sindikata da su Gredelj i Đuro Đaković 30 posto skuplji od inozemnih konkurenata Kalmeta je priznao da je na nedavnom natječaju za izgradnju 100 teretnih vagona Đuro Đaković bio daleko skuplji u odnosu na druga dva ponuđača, ali i dodao kako je "to pitanje javnog natječaja".

Gredelj je tvrtka kćer HŽ-a koja zapošljava 1700 ljudi i najveća je hrvatska tvrtka iz metaloprerađivačke industrije. Gredelj je izgradio novi pogon i mora imati značajnu ulogu u radu HŽ-a, a osim toga dobiva poslove diljem Europe i svijeta, napominje Kalmeta.

Na to je pitanje reagirao i predstavnik sindikalnih središnjica u GSV-u Damir Jakuš ustvrdivši da je Gredelj najveća investicija u metalnu industriju u Europi u prošloj i ovoj godini.

"Zar mi moramo biti jedini koji će svoju proizvodnju i tvrtke izložiti svim nemilostima tržišta a svi drugi štite svoju proizvodnju i gospodarstvo koliko mogu", pitao je Jakuš dodavši kako Gredelj preko 40 posto prihoda ostvaruje na stranim tržištima, što ne bi bilo moguće da je toliko skup i nekompetentan.

Na današnjoj sjednici GSV-a trebalo se raspravljati o stanju na HŽ-u no zbog sukoba između sindikata o tome tko od njih ima pravo sudjelovati na sjednici dogovoreno je da Kalmeta s Upravom HŽ-a ovoga tjedna organizira sastanak sa svim sindikatima HŽ-a, kao pripremu za sjednicu GSV-a koja bi se trebala održati idućeg ponedjeljka.


(Hina)



Vijesti iz medija