Hrvatski tunel 'Grič' osvojio drugo mjesto na testu EuroTAP

Slika /arhiva/hak-eurotap01.jpg

U sklopu programa EuroTAP ove su godine testirana 52 tunela na važnijim europskim cestama, a u Hrvatskoj, kao jedinoj obuhvaćenoj zemlji izvan Europske unije, testirani su tuneli i to "Grič" na autocesti Zagreb-Split kraj Perušića koji je s ocjenom vrlo dobar osvojio izvrsno drugo mjesto i "Mala Kapela" koji je ocijenjen dobrim. 

Najboljim europskim tunelom proglašen je španjolski "Barajas M12", a testiranjem su obuhvaćeni tuneli važni za europski tranzitni promet, minimalne duljine 1.000 metara i velikog opsega prometa, rečeno je na konferenciji za novinare održanoj danas u Hrvatskom autoklubu. 

Tunel "Mala Kapela" dobio je nešto slabiju ocjenu jer je jednocjevni, pa je zbog dvosmjernog odvijanja prometa sigurnost u njemu nešto niža, no planirana je izgradnja druge cijevi do 2010. čime će se povećati sigurnost. Druga cijev gradi se i za tunele "Tuhobić", "Veliki Gložac" i "Javorova kosa", a dovršenje je predviđeno do kraja 2008. godine, rekao je zamjenik voditelja projekta EuroTAP-a u HAK-u Darko Brozović. 

Prošle je godine na testiranju tunel "Plasina" na autocesti Zagreb-Split  zauzeo 3. mjesto, a "Javorova kosa" na autocesti Zagreb-Rijeka ocijenjen je osrednjim. Prije dvije godine testirani su hrvatski tuneli "Tuhobić" i "Učka" koji su dobili loše ocjene, pa se pristupilo njihovoj  rekonstrukciji, kako bi se poboljšala sigurnost, kazao je Brozović. 

Od 1. svibnja ove godine stupa na snagu europska direktiva o tunelima i svi koji budu građeni u budućnosti morat će biti građeni dvocjevni, a svi postojeći će do 2014. morati biti s njome usklađeni.

Četvrtina tunela u EU su ocijenjeni vrlo loše, a među njima prednjače talijanski, rečeno je.

Projekt EuroTAP je neovisno i stručno testiranje prometne infrastrukture iz perspektive korisnika koji se provodi kako bi se pridonijelo sigurnosti prometa i došlo do spoznaje koji su najveći rizici i koji su potrebni zahvati da bi se smanjili rizici, rekao je rukovoditelj Tehničkog sektora HAK-a Davor Lisičin. Rezultati bi trebali poslužiti  donošenju legislative koja bi propisala standarde za tunele u EU, a koji bi se ugradili i u hrvatsko zakonodavstvo i kvalitetnijoj edukaciji vozača za ispravno korištenje tunela, te upoznavanje s odgovarajućim mjerama koje se poduzimaju u slučaju
nezgoda. Vozačima su dijeljeni i letci, a autoškolama će biti podijeljeni i CD-i i DVD-i, a u svrhu kako bi se pridonijelo smanjenju broja smrtno stradalih u prometu na sedam u odnosu na 100 tisuća stanovnika u EU, odnosno 10 na 100 tisuća stanovnika u Hrvatskoj. 

S testiranjem tunela krenulo se nakon teške nesreće koja se prije nekoliko godina dogodila u tunelu Mont Blanc kada je u požaru smrtno stradalo više osoba, a tunel je zbog oštećenja dulje vrijeme bio zatvoren za promet. (Hina)



Vijesti iz medija