Hrvatska, Srbija i Slovenija će osnovati zajedničku željezničku tvrtku

Slika /arhiva/nsl yu hz potpis.jpg

Beograd, 30, srpnja 2010. - Danijel Mileta, državni tajnik ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Milutin Mrkonjić, srbijanski ministar infrastrukture i Patrick Vlačič, slovenski ministar transporta nakon potpisivanja deklaracije održali su zajedničku tiskovnu konferenciju u srbijanskoj vladi, gdje su najavili osnivanje zajedničke tvrtkeHrvatska, Srbija i Slovenija potpisale su u petak u Beogradu deklaraciju kojom se podržava osnivanje zajedničke tvrtke radi ostvarivanja bržeg transporta robe na paneuropskom transportnom koridoru X.

Hrvatski državni tajnik ministarstva mora, prometa i infrastrukture Danijel Mileta, srbijanski ministar infrastrukture Milutin Mrkonjić i slovenski ministar transporta Patrick Vlačič su nakon potpisivanja deklaracije na zajedničkoj tiskovnoj konferenciji u srbijanskoj vladi najavili osnivanje zajedničke tvrtke koje će željeznicama triju zemalja omogućiti konkurentnost i zajednički nastup na tržištu.

Kako je objašnjeno, zajedničkom tvrtkom, čije se osnivanje očekuje u sljedećih mjesec do mjesec i pol dana, upravljat će Slovenija koja je već članica Europske unije, vodstvo će biti sastavljeno od predstavnika svih triju zemalja, dok će njegova osnovna djelatnost biti organizacija Beograd, 30. srpnja 2010.transporta a ne osiguranje dobiti.

Mileta je rekao kako tri zemlje time osiguravaju zajednički nastupa svojih željeznica na zajedničkom tržištu, odnosno na koridoru 10, pri čemu će im njihove države nastojati omogućiti da što efikasnije, konkurentnije i bolje obavljaju svoj posao.

"Mi, kao ministarstvo, ne želimo se upletati u poslovnu politiku kako će taj gospodarski subjekt raditi, mi smo tu da pokušamo nekakve administrativne probleme riješiti, a o samoj problematici poslovanju tvrtke odlučit će uprava, odnosno konzorcij koji će se iz ove tri države, odnosno tri željeznička subjekta stvoriti", naveo je Mileta.

Mrkonjić je istaknuo kako sada koridorom 10 na relaciji Ljubljana - Zagreb - Beograd - Dimitrovgrad - Istanbul ide 700 vlakova, dok koridorom 4, koji je duži i ide preko Beograd, 30. srpnja 2010.Mađarske, ide sedam tisuća vlakova.

"Ako privučemo dio tih vlakova da idu našim koridorom, a privući ćemo ih ako vrijeme putovanja na našem koridoru skratimo sa sadašnjih 60 na 35 do 40 sati, mi tada dobivamo, svaka država, po 50 milijuna eura godišnje", naveo je Mrkonjić te dodao kako se to, između ostalog, odnosi na skraćivanje carinskih i policijskih komplikacija na granicama.

Vlačič je potpisanu Deklaraciju ocijenio iznimno značajnom za budućnost te naglasio kako će u poslovnom smislu ona značiti mnogo za tri zemlje potpisnice.

Predstavnicima ministarstava postavljeno je i pitanje hoće li se možda nova tvrtka zvati "Željeznicom Srba, Hrvata i Slovenaca", na što je srbijanski ministar uz osmijeh odgovorio kako ime još nije utvrđeno te da se u tom smislu natječaj za prijedloge može smatrati otvorenim.
30. srpnja 2010.
On je dodao i kako će tijekom popodneva s predstavnicima hrvatskog ministarstva biti razgovarano i o zračnom prometu između dviju zemalja.


(Hina)



Vijesti iz medija