HC: sve je čisto; počela gradnja tunela na lokaciji Stupica

Slika /arhiva/27.05.hr-ceste.jpg

Hrvatske ceste (HC) danas počinju radove na izgradnji novog tunela na lokaciji Stupica na državnoj cesti Makarska-Vrgorac, a svi postupci koje su poduzele da bi ta i gradnja nove trase ceste do tog tunela počela, uključujući i odabir tvrtke Viadukt za izvođača radova na tunelu, provedeni su u skladu sa svim pozitivnim hrvatskim zakonskim propisima te je sve apsolutno čisto.

Istaknuo je to danas na konferenciji za novinare član Uprave HC-a Josip Škorić kazavši da su konferenciju sazvali kako bi iznijeli činjenice vezane za tu gradnju.

Naglasio je i da je ukupna vrijednost ugovora za radove potpisanog s Viaduktom 7. travnja 47 milijuna kuna. Od toga se 27 milijuna kuna odnosi na radove na tunelu, a 20 milijuna kuna na zaštitu ljudi i imovine u blizini tih radova za vrijeme i nakon izvođenja radova na tunelu.

Podsjetivši da se radovi na novoj trasi te državne ceste (D512) i tunelu na lokaciji Stupica provode zbog pada kamene gromade veće od 300 metara na tu cestu (24. listopada), Škorić je kazao kako taj slučaj ima sve elemente prirodne nepogode.

Stoga su HC odmah nakon odrona angažirale tvrtku IGH za pronalaženje rješenja za tu situaciju, te su prihvatili IGH-ov prijedlog da se to riješi u dvije faze. Prva je sanacija dijela ceste ispred i iza budućeg tunela uz izvedbu sidrenih zaštitnih mreža i prethodno skidanje nestabilnih kamenih blokova, dok je druga gradnja tunela te postavljanje barijera zbog zaštite ljudi i imovine.

Za prvu fazu radova odabrana je riječka tvrtke Geotech, koja od 11. siječnja radi na sanaciji odrona (vrijednost tog ugovora je 2,8 milijuna kuna plus PDV), dok je za drugu fazu radova za projektiranje odabran IGH (vrijednost ugovora 941 tisuća kuna plus PDV), a za izvođenje radova Viadukt (vrijednost ugovora 47 milijuna kuna).

Škorić je kazao i da se Viadukt temeljem tog ugovora obvezao da će u roku tri mjeseca od početka radova uspostaviti privremenu regulaciju prometa na toj dionici, a do studenog ove godine sve završiti.

Sve će se, kako je dodao, financirati iz proračuna HC-a.

Objasnio je i da su zbog žurnosti cijelog posla iskoristili mogućnost iz zakona o javnoj nabavi o direktnom pregovaračkom postupku te iako su po tome mogli pozvati samo jednog ipak su pozvali tri dokazane hrvatske tvrtke da dostave inicijalne ponude za izvođenje radova na tunelu.

Osim Viadukta javili su se još sa zajedničkom punudom Konstruktor i Hidrolektra, a odabrana je Viaduktova ponuda jer je cijenom bila najniža, nudila najpovoljnije rokove i jamčila sigurnost.

Ponude su javno otvarane te Škorić smatra kako je sve to imalo sve bitne elemente javnog nadmetanja, osim kraćih rokova zbog žurnosti.


(Hina)



Najave