HAK i EuroTAP: hrvatski tuneli po sigurnosti zadovoljavaju pravila EU-a

Slika /arhiva/sv_rok_10.jpg

Većina hrvatskih cestovnih tunela već sada zadovoljava pravila Europske unije o sigurnosti tunela koja stupaju na snagu 2014., dok ih velik broj u Europi to neće stići uskladiti bez obzira na sva ulaganja, istaknuto je danas u Hrvatskom autoklubu (HAK) na predstavljanju rezultata ovogodišnjeg europskog testiranja sigurnosti tunela EuroTAP u kojem je hrvatski tunel Sveti Rok zauzeo treće mjesto među 26 tunela iz 13 europskih zemalja.

Naglasivši da Hrvatska ima ukupno 45 kilometara cestovnih tunela, od čega su 22 duža od jednog kilometra, voditelj EuroTAP projekta u HAK-u Darko Brozović uz ocjenu da su svi hrvatski tuneli odlični ističe da to potvrđuju i rezultati EuroTAP testiranja zadnjih nekoliko godina.

Dodaje da su svi tuneli na autocestama u nadležnosti tvrtki koncesionara Hrvatskih autocesta (HAC) i Autoceste Zagreb-Rijeka (ARZ) obnovljeni i zadovoljavaju europske standarde, dok na autocesti Zagreb-Macelj još treba urediti drugu cijev tunela Sveta tri kralja te tunel Učka koji je u nadležnosti Bina-Istre.

Ovogodišnje EuroTAP testiranje europskih tunela provedeno je od 12. travnja do 20. svibnja, a od 1999. ga provodi istoimeni konzorcij 16 nacionalnih klubova iz 15 europskih zemalja na čelu s njemačkom specijaliziranom tvrtkom DMT GmbH&Co.

Najbolji tunel prema tom testu je francuski Duplex, drugi je španjolski Cantalobos, dok je treći hrvatski Sveti Rok na autocesti A1 Zagreb-Dubrovnik.

Duljina tog tunela je 5,759 kilometara, a pozitivne ocjene dobio je među ostalim za izlaze za evakuaciju, rasvjetu, prometni radio, video nadzor, ugibališta i SOS telefone, protupožarni sustav i drugo. Negativne ocjene dobio je za predugačak ventilacijski odjeljak uzdužne ventilacije i za prekratko maksimalno vrijeme korištenja respiracijske opreme za vatrogasce.

Testiranje je pokazalo i, kako se čulo, alarmantan podatak da 40 posto europskih testiranih tunela (od ukupno 26) nije ostvarilo visoke rezultate, petina ih nema dovoljno osvjetljenje i opremu za informiranje, a česti su nedostaci i manjak hidranata, tamni zidovi, loše označene rute evakuacije i drugo.

Najlošije ocjene dobio je tunel Hvalfjordur na Islandu.


(Hina)



Vijesti iz medija