Flandrijska gospodarska misija u Hrvatskoj

Slika /arhiva/080328-fl4.jpg

Brojke govore kako razmjena robe između Flandrije i Republike Hrvatske za sada velikim dijelom ide u korist Flandrije, a samo 20 posto u korist Hrvatske, istaknuo je državni tajnik za promet Dražen Breglec na sastanku s predsjednikom Vlade Flandrije i ujedno ministrom flamanskog Ministarstva za institucionalne reforme, luke, poljoprivredu, ribarstvo i ruralnu politiku Krisom Peetersonom, pod čijim je predsjedanjem organizirana trodnevna Hrvatsko-flamanska konferencija u Zagrebu od 26. do 28. ožujka.

Na početku trećeg seminara koji je posvećen razvitku luka i infrastrukturi, Breglec je naglasio kako će se u Republici Hrvatskoj skorim i očekivanim ulascima u NATO i EU stvoriti još povoljnija poslovna klima za daljnje inozemne investicije.

Prema riječima Krisa Peetersona, cijela konferencija je prije svega trebala poslužiti razmjeni znanja i iskustava na području gospodarenja otpadom, vodama i infrastrukturom, a povodom tog događaja, kazao je, u Hrvatsku je doputovalo izaslanstvo od predstavnika 16 tvrtki iz Flandrije, najsjevernije i najveća regije Belgijskog kraljevstva. Kao važan pokretač domaćeg gospodarstva izdvojio je transport, unutarnju plovidbu i četiri velike luke koje opslužuju 40 zemalja, među kojima se posebno ističe Antwerpen.

O mogućnostima inozemnih ulaganja govorio je i pomoćnik ministra za strateške infrastrukturne projekte Mate Jurišić koji je u svojoj prezentaciji nazočne flamanske poslovne ljude upoznao s aktualnim projektima prometnog razvitka RH istaknuvši pri tome planirana ulaganja u željezničku mrežu u iznosu od 1,73 milijardi eura do 2012. godine.

Ništa manje važno, kazao je Juršić, nisu ni riječni vodeni putovi kojima raspolaže RH, a to su prije svega rijeka Dunav u dužini od 150 km i nešto kraći tok rijeke Save. Dodao je kako se u pripremnoj fazi nalazi projekt višenamjenskog kanala Dunav-Sava koji bi trebao služiti plovidbi, navodnjavanju i turizmu. Dužina kanala Dunav-Sava trebala bi iznositi 62 km, uz ulaganje od 800 milijuna eura. Također, naglasio je kako je u RH tijekom 2007. u infrastrukturne projekte investirano oko 1,3 milijarde kuna.

O mogućnostima ulaganja privatnog sektora Flandrije u hrvatske projekte govorio je Mark Dillon, glavni direktor Flamanskog saveza građevinara. Upoznao je nazočne s činjenicom kako je Flandrija tijekom protekle godine u Londonu dobila nagradu za najbolje projekte javno-privatnog partnerstva u Europi.

Kao velik i zanimljiv projekt prezentirana je i luka Rijeka koja se širi na pet specijaliziranih bazena te uključuje tri koncesionara (JANAF, Luku Rijeka d.d., Jadranska vrata d.d.) s ukupnim prometom tereta u 2007. godini od više od 13 milijuna tona.    



Vijesti iz medija