Dolaskom prvog Airbusa 220-300 počela obnova flote Croatia Airlinesa

  • Slika /slike/foto 7_24/foto CA-NZ 30-7_24/4 CA-NZ 30-7_24.jpg
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
U utorak je u zagrebačku zračnu luku Dr. Franjo Tuđman sletio prvi zrakoplov Airbus A220-300 kapaciteta 149 sjedala. Time je i službeno krenula obnova flote Croatia Airlinesa, najvećeg projekta u 35-godišnjoj povijesti ovog nacionalnog avioprijevoznika, kroz koji će se nabaviti ukupno 15 novih zrakoplova.

Zrakoplov je na put krenuo iz tvornice u Mirabelu u Kanadi te je na svom putu do Zagreba prevalio prvih 7.500 kilometara. Let je trajao 11 sati uz jedno tehničko slijetanje u Kopenhagenu zbog točenja goriva, a odvijao se na prosječnoj visini od 12.000 metara, istaknuto je tijekom svečanosti u povodu dolaska prvog zrakoplova iz nove flote nacionalnog zračnog prijevoznika. Vrijednost zrakoplova je oko 38 milijuna eura.  

Predsjednik Vlade Andrej Plenković rekao je na dočeku novog zrakoplova da Croatia Airlines sada posluje solidno, a pronalaženje strateškog partnera trenutno nije prioritet, kaoni da je jako važno da Hrvatska kao turistička destinacija ima svog avioprijevoznika.

Predsjednik Vlade čestitao je Upravi Croatia Airlinesa koja je po njemu napravila sjajan posao, odnosno koja će, posredstvom leasinga, kupiti 15 aviona s rokom otplate od 12 godina, s mogućnošću produljenja na još 12 godina, a što je praktički cijeli radni vijek takvog zrakoplova.

"To je prava odluka za 35 godišnjicu kompanije. Današnji dolazak Airbusa 220 označava dolazak novih aviona u sljedeće tri godine", rekao je Plenković te podsjetio kako je Vlada za vrijeme Civid pandemije i posljedica koje je ostavila na ekonomiju, a osobito na zrakoplovni sektor, pomogla nacionalnom avioprijevozniku da opstane i da se osnaži. Naveo je i da ovogodišnji promet u ovdašnjim zračnim lukama od deset do 25 posto veći nego u istom razdoblju lani.

Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je kako je današnji dan, odnosno dolazak prvog novog Airbusa 220, najvažniji trenutak u 35-godišnjoj povijesti Croatia Airlinesa.

"Obnova i zamjena flote sa 15 novih zrakoplova jedan je od najsloženijih i najvažnijih projekata od osnutka ove tvrtke", rekao je Butković, dodavši da je to ključni, povijesni, trenutak za daljnje poslovanje Croatia Airlinesa.

Istaknuo je i da je Croatia Airlines prepoznatljivi brend po kojem nas prepoznaju u Europi i svijetu. Naglasio je da ostvaruje pozitivne financijske rezultate nakon niza godina, dok je aktualni broj prevezenih putnika sedam posto veći nego u istom razdoblju prošle godine.     

Predsjednik Uprave Croatia Airlinesa Jasmin Bajić istaknuo je kako će današnji dan ostati posebno zapisan u povijesti Croatia Airlinesa, u povijesti hrvatskog zrakoplovstva i hrvatske države.

"Danas ulazimo u novo razdoblje u kojem ćemo otvarati dodatne prostore razvoja hrvatskog turizma i gospodarstva jer zahvaljujući izvrsnoj floti okupljenoj pod nazivom Airbus A220 od sada možemo dalje uspješno širiti naša krila na nove destinacije, optimizirati mrežu letova, a sve uz veću energetsku učinkovitost i manju potrošnju goriva", rekao je predsjednik Uprave Croatia Airlinesa.

Prvi domaći komercijalni let novog zrakoplova Airbus A220, koji nosi registarsku oznaku 9A-CAE i ime Zagreb, planiran je tijekom sljedećeg tjedna na redovitoj domaćoj liniji Zagreb - Split, a prvi međunarodni komercijalni let obavit će na liniji Zagreb - Frankfurt. Nakon toga će se početi postupno koristiti na drugim komercijalnim linijama Croatia Airlinesa.

Airbus A220 zrakoplovi su nove generacije i projektirani su kao potpuno novi proizvod, koji nudi najbolje performanse u pogledu učinkovitosti i emisije buke.
Projektiran za tržišni segment putničkih zrakoplova od 100 do 150 sjedala, ima domet do maksimalno 6.700 kilometara. Troši 25 posto manje goriva od zrakoplova starijih generacija i ima znatno manje štetnih emisija.

Odlikuje ga dizajn nosa i repa s malim otporom, uključujući najmanji utjecaj otpora trupa i optimiziranu aerodinamiku krila. Pokreću ga dva turbofan motora Pratt & Whitney PurePower PW1500 GTF najnovije generacije.

Osim toga, A220 emitira 50 posto manje vanjske buke u odnosu na prethodnu generaciju zrakoplova i oko 40 posto manje dušikovih oksida u odnosu na standarde civilnog zrakoplovstva.
 
Ima najšira sjedala i najviši strop u svojoj klasi, širi prolaz, više prostora za noge, dok putnicima nudi obilje prirodnog svjetla uz jedinstven pogled zahvaljujući velikim panoramskim prozorima. Nudi i više prostora za odlaganje prtljage i osobnih stvari iznad sjedala, a nisu zanemarene ni potrebe putnika smanjene pokretljivosti koji imaju poboljšan pristup sanitarnim čvorovima.

Putnicima je osigurana internetska veza velike brzine, a svaki putnik pri svom sjedalu ima na raspolaganju priključak za punjenje (USB A i USB C) te držač za mobitele i tablete, uz mogućnost pristupa digitalnim sadržajima.

Nakon dolaska prvog zrakoplova iz obitelji Airbus A220, drugi zrakoplov očekuje se do kraja 2024. godine, a sljedećih šest bi trebalo biti isporučeno u 2025., četiri u 2026., te tri zrakoplova u 2027. godini, čime će flota Croatia Airlinesa brojiti ukupno 15 novih zrakoplova A220, od čega će 13 biti A220- 300 (kapacitet 149 sjedala) i dva A220-100 (kapacitet 127 sjedala).

(MMPI/HINA)
(FOTO: HRT)

Vijesti iz medija