- Objavljeno: 02.01.2014.
HŽ Infrastruktura objavila natječaj za izradu projekata za modernizaciju i obnovu dvokolosiječne pružne dionice Okučani - Vinkovci te za radove na izgradnji nove željezničke pruge za prigradski promet Gradec – Sv. Ivan Žabno
![](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/Hz_ Infrastruktura_1.jpg)
Projektom će biti obuhvaćena obnova i modernizacija kompletne željezničke infrastrukture na toj dionici, odnosno svih infrastrukturnih podsustava (obnova pružnoga gornjeg i donjeg ustroja, zamjena 23 mosta novim konstrukcijama, denivelacija 23 i ukidanje 13 željezničko-cestovnih prijelaza, rekonstrukcija 12 kolodvora i 13 stajališta te rekonstrukcija kontaktne mreže i signalno-sigurnosnog i telekomunikacijskog podsustava).
Iz Europskog fonda za regionalni razvoj također se planira sufinancirati i projekt izgradnje pruge za prigradski promet Gradec – Sv. Ivan Žabno za koji je HŽ Infrastruktura objavila poziv za nadmetanje 23. prosinca 2013. Okvirna vrijednost projekta iznosi 205 milijuna kuna, početak radova na izgradnji pruge planira se u listopadu 2014., a završetak je predviđen u prosincu 2016 godine.
Nakon više od 40 godina gradit će se nova pruga za prigradski željeznički promet, koja će biti duljine 12,2 km s pripadajućim stajalištima i novim kolodvorom Gradec. Rekonstrukcija postojećega kolodvora Sveti Ivan Žabno te izvedba signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja u skladu je sa zahtjevima za željezničke pruge i od značaja za lokalni promet. Odvajat će se od postojeće magistralne željezničke pruge na Mediteranskom koridoru Osnovne mreže, nekadašnjem ogranku Vb paneuropskog koridora Državna granica-Botovo-Dugo Selo u kolodvoru Gradec, a priključit će se na postojeću prugu Križevci-Bjelovar-Kloštar u kolodvoru Sv. Ivan Žabno. Pruga je projektirana za brzinu od 120 km/sat (s izuzetkom prvog luka iza stajališta Gradec koji je projektiran za brzinu od 100 km/sat) i za osovinsku masu od 22,5 t i 8 t/m.
Ovim projektom znatno će se skratiti vrijeme putovanja putnicima iz regije koji svakodnevno putuju između Zagreba i regionalnoga centra Bjelovara zbog posla i školovanja.