- Objavljeno: 20.02.2019.
Državna tajnica Nikolina Brnjac na potpisivanju Sporazuma o dugogodišnjem partnerskom odnosu u razvoju željezničkog prometa i integriranog prijevoza putnika na području Koprivničko - križevačke, Međimurske i Varaždinske županije
Sporazum o dugogodišnjem partnerskom odnosu u razvoju željezničkog prometa i integriranog prijevoza putnika na području Koprivničko - križevačke, Međimurske i Varaždinske županije - regije sjeverne Hrvatske potpisan je u četvrtak, 19. veljače u Maloj vijećnici Međimurske županije.
Sporazum su potpisali župan Međimurske županije, Matija Posavec, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza, Željko Ukić i član Uprave, Damir Rubčić te zamjenik župana Koprivničko - križevačke županije, Darko Sobota i zamjenik župana Varaždinske županije, Robert Vugrin, a na potpisivanju je bila nazočna i državna tajnica za promet, Nikolina Brnjac sa suradnicima.
„Sjever Hrvatske prednjači u mnogo toga, a pogotovo u promišljanju prometa. Međimurska, Varaždinska i Koprivničko - križevačka županija prve u Hrvatskoj imaju Master plan o integriranom prijevozu putnika, prve imaju strategiju održive mobilnosti, što znači da dugoročno promišljaju promet, a to je jedini način na koji se mogu riješiti negativni efekti. Automobilski prijevoz, osim direktnih troškova, ima i dodatni trošak od 1 eura po kilometru za svakoga od nas. Proteklih pet godina bilježimo pad broja putnika u javnom prijevozu za 10 do 11%, dok na području EU usluga javnog prijevoza raste za 12%. Mali broj linija, neefikasni sustav, zastarjeli vozni park, veliki su problem željezničkog i autobusnog sustava te je potrebna transformacija cjelokupnog sustava koja će zaživjeti jedino ako krenemo promišljati promet na način kako promišljaju ove tri županije. Ulazimo u razdoblje u kojem će se više nego ikada ulagati u željezničku infrastrukturu i razvoj željezničkog prometa te mi je drago što će upravo Međimurska, Varaždinska i Koprivničko - križevačka županija biti predvodnice integriranog prijevoza u Hrvatskoj na korist naših građana i gospodarstva.“. - istaknula je ispred Ministarstva mora, prometa i infrastrukture državna tajnica, Nikolina Brnjac.
Naime, integrirani prijevoz putnika kao dominantna organizacijska struktura u sustavu javnog putničkog prijevoza donijet će mnoge prednosti putnicima. Putnici će koristiti jedinstvenu zajedničku kartu željezničkog i autobusnog prijevoznika, uz usklađene vozne redove, povećanje prometne ponude, pristupačnosti javnog prijevoza, turističkog potencijala područja obuhvaćenog IPP-om, transparentnosti suradnje svih dionika i povećanja sigurnosti u prometu.
„Na području ovih triju županija prevozimo oko 2 milijuna putnika godišnje te je zbog tih putnika važno poboljšati funkcionalnost prijevoza. Bitno je nastojati poboljšati javni prijevoz udruživanjem više prijevoznika, uvođenjem jedinstvene zajedničke karte, usklađivanjem voznih redova i time doprinijeti puno većoj mobilnosti stanovništva, puno većoj kvaliteti i funkcionalnosti prijevoza. Izuzetno mi je drago da smo kao HŽPP u suradnji s resornim ministarstvom uveli integrirani prijevoz u Zagrebu, Rijeci, Osijeku i Splitu gdje smo se u potpunosti povezali s javnim prijevoznicima, uz jedinstvenu kartu koja vrijedi za vlak, autobus i tramvaj. I na području ove regije predstoji nam razdoblje intenzivne suradnje i neposrednog rada s lokalnom zajednicom na način da pokušamo isto tako kao u ova četiri grada, uvezati integrirani promet s autobusnim prijevozom i osnovnim ciljem da pokušamo što više automobilskog prijevoza skrenuti na javni prijevoz.“. - naglasio je predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza, Željko Ukić.
Župan Međimurske županije, Matija Posavec naglasio je pak kako je pitanje prometa za sjever Hrvatske izuzetno bitna tema: „Ovim sporazumom stvaramo okvire koji su zakonodavni, organizacijski, ali i infrastrukturni kako bismo integrirali prijevoz putnika, povezali cestovni i željeznički prijevoz te u konačnici osigurali kvalitetan prijevoz za učenike, studente i putnike koji svakodnevno koriste ove vrste prijevoza. Prva pruga i željeznička postaja izgrađene su upravo u Međimurju, u Kotoribi te zbog tradicije imamo i dodatnu obvezu unapređenja prometnog sustava u našoj Županiji. No ako govorimo o integriranom prijevozu ne možemo funkcionirati isključivo na razini Županije, već se moramo povezati te mi je drago što smo našli zajednički interes s Varaždinskom i Koprivničko - križevačkom županijom, uz podršku Ministarstva mora, prometa i infrastrukture s kojim pregovaramo oko daljnjih projekata. Zalažemo se za izgradnju brze pruge prema Zagrebu, elektrifikaciju pruga, uspostavu međunarodnog prometa, a slijedi nam potpisivanje ugovora za radove na čvoru autoceste kod Goričana kako bi spojili stari i novi granični prijelaz.“. - istaknuo je. Također, dodao je kako će veliki broj planova biti ugrađen u operativne planove europskih fondova u iduće dvije godine, a sljedeći korak u suradnji s HŽ Putničkim prijevozom jest ugovaranje pogodnosti za učenike i studente.
Zamjenik župana Koprivničko - križevačke županije, Darko Sobota i zamjenik župana Varaždinske županije, Robert Vugrin složili su se da je potrebno što prije krenuti u organizaciju održivog sustava IPP-a, koji je potrebno implementirati u postojeći prometni sustav sinergijom svih dionika.
Vijesti iz medija
Sporazum su potpisali župan Međimurske županije, Matija Posavec, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza, Željko Ukić i član Uprave, Damir Rubčić te zamjenik župana Koprivničko - križevačke županije, Darko Sobota i zamjenik župana Varaždinske županije, Robert Vugrin, a na potpisivanju je bila nazočna i državna tajnica za promet, Nikolina Brnjac sa suradnicima.
„Sjever Hrvatske prednjači u mnogo toga, a pogotovo u promišljanju prometa. Međimurska, Varaždinska i Koprivničko - križevačka županija prve u Hrvatskoj imaju Master plan o integriranom prijevozu putnika, prve imaju strategiju održive mobilnosti, što znači da dugoročno promišljaju promet, a to je jedini način na koji se mogu riješiti negativni efekti. Automobilski prijevoz, osim direktnih troškova, ima i dodatni trošak od 1 eura po kilometru za svakoga od nas. Proteklih pet godina bilježimo pad broja putnika u javnom prijevozu za 10 do 11%, dok na području EU usluga javnog prijevoza raste za 12%. Mali broj linija, neefikasni sustav, zastarjeli vozni park, veliki su problem željezničkog i autobusnog sustava te je potrebna transformacija cjelokupnog sustava koja će zaživjeti jedino ako krenemo promišljati promet na način kako promišljaju ove tri županije. Ulazimo u razdoblje u kojem će se više nego ikada ulagati u željezničku infrastrukturu i razvoj željezničkog prometa te mi je drago što će upravo Međimurska, Varaždinska i Koprivničko - križevačka županija biti predvodnice integriranog prijevoza u Hrvatskoj na korist naših građana i gospodarstva.“. - istaknula je ispred Ministarstva mora, prometa i infrastrukture državna tajnica, Nikolina Brnjac.
Naime, integrirani prijevoz putnika kao dominantna organizacijska struktura u sustavu javnog putničkog prijevoza donijet će mnoge prednosti putnicima. Putnici će koristiti jedinstvenu zajedničku kartu željezničkog i autobusnog prijevoznika, uz usklađene vozne redove, povećanje prometne ponude, pristupačnosti javnog prijevoza, turističkog potencijala područja obuhvaćenog IPP-om, transparentnosti suradnje svih dionika i povećanja sigurnosti u prometu.
„Na području ovih triju županija prevozimo oko 2 milijuna putnika godišnje te je zbog tih putnika važno poboljšati funkcionalnost prijevoza. Bitno je nastojati poboljšati javni prijevoz udruživanjem više prijevoznika, uvođenjem jedinstvene zajedničke karte, usklađivanjem voznih redova i time doprinijeti puno većoj mobilnosti stanovništva, puno većoj kvaliteti i funkcionalnosti prijevoza. Izuzetno mi je drago da smo kao HŽPP u suradnji s resornim ministarstvom uveli integrirani prijevoz u Zagrebu, Rijeci, Osijeku i Splitu gdje smo se u potpunosti povezali s javnim prijevoznicima, uz jedinstvenu kartu koja vrijedi za vlak, autobus i tramvaj. I na području ove regije predstoji nam razdoblje intenzivne suradnje i neposrednog rada s lokalnom zajednicom na način da pokušamo isto tako kao u ova četiri grada, uvezati integrirani promet s autobusnim prijevozom i osnovnim ciljem da pokušamo što više automobilskog prijevoza skrenuti na javni prijevoz.“. - naglasio je predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza, Željko Ukić.
Župan Međimurske županije, Matija Posavec naglasio je pak kako je pitanje prometa za sjever Hrvatske izuzetno bitna tema: „Ovim sporazumom stvaramo okvire koji su zakonodavni, organizacijski, ali i infrastrukturni kako bismo integrirali prijevoz putnika, povezali cestovni i željeznički prijevoz te u konačnici osigurali kvalitetan prijevoz za učenike, studente i putnike koji svakodnevno koriste ove vrste prijevoza. Prva pruga i željeznička postaja izgrađene su upravo u Međimurju, u Kotoribi te zbog tradicije imamo i dodatnu obvezu unapređenja prometnog sustava u našoj Županiji. No ako govorimo o integriranom prijevozu ne možemo funkcionirati isključivo na razini Županije, već se moramo povezati te mi je drago što smo našli zajednički interes s Varaždinskom i Koprivničko - križevačkom županijom, uz podršku Ministarstva mora, prometa i infrastrukture s kojim pregovaramo oko daljnjih projekata. Zalažemo se za izgradnju brze pruge prema Zagrebu, elektrifikaciju pruga, uspostavu međunarodnog prometa, a slijedi nam potpisivanje ugovora za radove na čvoru autoceste kod Goričana kako bi spojili stari i novi granični prijelaz.“. - istaknuo je. Također, dodao je kako će veliki broj planova biti ugrađen u operativne planove europskih fondova u iduće dvije godine, a sljedeći korak u suradnji s HŽ Putničkim prijevozom jest ugovaranje pogodnosti za učenike i studente.
Zamjenik župana Koprivničko - križevačke županije, Darko Sobota i zamjenik župana Varaždinske županije, Robert Vugrin složili su se da je potrebno što prije krenuti u organizaciju održivog sustava IPP-a, koji je potrebno implementirati u postojeći prometni sustav sinergijom svih dionika.