- Objavljeno: 17.12.2018.
Državna tajnica Maja Markovčić Kostelac na konferenciji 'Izazovi pomorskog sektora u modernom poslovanju'
Državna tajnica za more, Maja Markovčić Kostelac sudjelovala je danas na konferenciji 'Izazovi pomorskog sektora u modernom poslovanju' koja se u organizaciji lista Poslovni dnevnik održala u zagrebačkom kongresnom centru 'Forum'.
Konferencija je okupila renomirane dionike iz svijeta pomorstva, brodarstva i pomorskog gospodarstva, a na njoj su sudjelovali i predstavnici Hrvatske gospodarske komore. Neke od tema održanih panela i prezentacija bile su 'Globalni trendovi u pomorstvu i prometni potencijal Hrvatske', 'Brodarski pogled na konkurentnost prometnog pravca', 'Razvoj brodarskog sektora i hrvatske brodogradnje' te 'Novi pristupi prijevozu robe'.
Govoreći o trenutnom stanju u Republici Hrvatskoj državna tajnica Markovčić Kostelac je istaknula kako je samo u proteklih deset godina država u pomorsku infrastrukturu uložila više od 600 milijuna eura, dok će kroz korištenje europskih fondova u luku Rijeka uložiti dodatnih 130 milijuna eura: „Riječ je o uistinu velikom novcu, no to nije dovoljno. Da bi luka bila efikasna važno je da sustav koncesionara na lučkom području funkcionira na najvišem stupnju kvalitete, jer samo tako možemo privući brodske terete.". - rekla je državna tajnica Markovčić Kostelac.
„Možemo biti zadovoljni rastom broja kontejnera, no ne i sa dinamikom rasta rasutog tereta. Važno je da uđemo u „new deal“ u željeznici, privučemo investitore, razvijemo logistiku, te povežemo lučki sektor sa željezničkim.“. - dodala je.
Na Konferenciji je između ostaloga istaknuto i to da pomorski promet kao iznimno važna sastavnica gospodarstva Europske unije čini gotovo 90 posto vanjske te oko 40 posto unutarnje trgovine. U obliku tvrtki ili privatnih osoba članice Europske unije kontroliraju 40 posto svjetskog prijevoza, dok čak 25 posto sveukupne svjetske flote prometuje prema EU. Ukupno dva milijuna Europljana radi u pomorskom klasteru.
Riječ je dakle o 'globalnom business-u' u koji tvrtke na području EU moraju kontinuirano ulagati, vodeći pritom neprekidno računa o kvaliteti, održivosti i inovacijama u svojem poslovanju.
Konferencija je okupila renomirane dionike iz svijeta pomorstva, brodarstva i pomorskog gospodarstva, a na njoj su sudjelovali i predstavnici Hrvatske gospodarske komore. Neke od tema održanih panela i prezentacija bile su 'Globalni trendovi u pomorstvu i prometni potencijal Hrvatske', 'Brodarski pogled na konkurentnost prometnog pravca', 'Razvoj brodarskog sektora i hrvatske brodogradnje' te 'Novi pristupi prijevozu robe'.
Govoreći o trenutnom stanju u Republici Hrvatskoj državna tajnica Markovčić Kostelac je istaknula kako je samo u proteklih deset godina država u pomorsku infrastrukturu uložila više od 600 milijuna eura, dok će kroz korištenje europskih fondova u luku Rijeka uložiti dodatnih 130 milijuna eura: „Riječ je o uistinu velikom novcu, no to nije dovoljno. Da bi luka bila efikasna važno je da sustav koncesionara na lučkom području funkcionira na najvišem stupnju kvalitete, jer samo tako možemo privući brodske terete.". - rekla je državna tajnica Markovčić Kostelac.
„Možemo biti zadovoljni rastom broja kontejnera, no ne i sa dinamikom rasta rasutog tereta. Važno je da uđemo u „new deal“ u željeznici, privučemo investitore, razvijemo logistiku, te povežemo lučki sektor sa željezničkim.“. - dodala je.
Na Konferenciji je između ostaloga istaknuto i to da pomorski promet kao iznimno važna sastavnica gospodarstva Europske unije čini gotovo 90 posto vanjske te oko 40 posto unutarnje trgovine. U obliku tvrtki ili privatnih osoba članice Europske unije kontroliraju 40 posto svjetskog prijevoza, dok čak 25 posto sveukupne svjetske flote prometuje prema EU. Ukupno dva milijuna Europljana radi u pomorskom klasteru.
Riječ je dakle o 'globalnom business-u' u koji tvrtke na području EU moraju kontinuirano ulagati, vodeći pritom neprekidno računa o kvaliteti, održivosti i inovacijama u svojem poslovanju.