- Objavljeno: 12.09.2019.
Bitna odluka za realizaciju nizinske pruge – projekt rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac-Karlovac prihvatljiv je za sufinanciranje iz fondova EU
Stručnjaci programa JASPERS, dostavili su Ministarstvu regionalnoga razvoja i fondova Europske unije pozitivno mišljenje tzv. IQR (Independent Quality Review), za prijedlog sufinanciranja projekta rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac-Karlovac, ukupne vrijednosti 3,5 milijarde kuna (s PDV-om).
Propisana procedura odobrenja velikog projekta, koju je prošao i projekt izgradnje Pelješkog mosta, podrazumijeva i službenu odluku Europske komisije o odobrenju financiranja projekta koja se očekuje u sljedeća tri mjeseca. Uz dostavljeno pozitivno mišljenje IQR, a potom i službenu Odluku EK, ovaj projekt će biti ocijenjen prihvatljivim za sufinanciranje iz europskih fondova. Do kraja ove godine uslijedit će i potpisivanje Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava između Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije i HŽ Infrastrukture kao korisnika ovog projekta.
Ukupni prihvatljivi troškovi za sufinanciranje iznose 2,7 milijarde kuna od čega će se kroz Operativni program Konkurentnost i kohezija sufinancirati 85% iznosa a ostatak iz proračuna tj. sredstava Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Po potpisivanju Ugovora o dodijeli bespovratnih sredstava, HŽ Infrastruktura će pripremiti postupak javne nabave za radove i nadzor nad radovima.
Realizacija ovog projekta podrazumijeva rekonstrukciju postojećeg i izgradnju drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac-Karlovac u duljini od 44,02 km. Navedena dionica se nalazi na željezničkoj pruzi M202 Zagreb GK – Rijeka, na trasi tzv. nizinske pruge koja će utjecati na konkurentnost luke Rijeka kroz poboljšanje njezine povezanosti s tržištima srednje Europe poput Mađarske, Slovačke i Poljske.
U svrhu realizacije projekta nizinske pruge, HŽ Infrastruktura trenutno provodi niz projekata sufinanciranih iz fondova EU-a. Riječ je, redom, o rekonstrukciji postojećeg, i izgradnji drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici pruge Dugo Selo – Križevci, zatim o obnovi postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka na dionici Križevci - Koprivnica - državna granica, gdje se uskoro očekuje početak radova. Također, trenutno je u tijeku postupak javne nabave za uslugu izrade studijske dokumentacije za projekte modernizacije željezničke pruge na dionici Oštarije – Škrljevo i dionici Karlovac – Oštarije te je u tijeku izrada projektne dokumentacije za izgradnju drugog kolosijeka, modernizaciju i obnovu na dionici pruge Škrljevo – Rijeka – Jurdani.
Podsjetimo, Vlada Republike Hrvatske je 2017. godine usvojila Strategiju prometnog razvoja Republike Hrvatske (2017. – 2030.), kojom je izgradnja nizinske pruge postala jedan od prioriteta te ključni projekt u željezničkom prometu koji će omogućiti povećanje tereta u riječkoj luci, i podizanje njene konkurentnosti. Cilj je radove na nizinskoj pruzi dovršiti do 2030. godine, kad će pruga će imati kapacitet veći od 20 milijuna neto tona godišnje, zadovoljavajuću propusnu moć te će udovoljavati ukupnom očekivanom opsegu prometa iz riječkog čvorišta.
Najave
Propisana procedura odobrenja velikog projekta, koju je prošao i projekt izgradnje Pelješkog mosta, podrazumijeva i službenu odluku Europske komisije o odobrenju financiranja projekta koja se očekuje u sljedeća tri mjeseca. Uz dostavljeno pozitivno mišljenje IQR, a potom i službenu Odluku EK, ovaj projekt će biti ocijenjen prihvatljivim za sufinanciranje iz europskih fondova. Do kraja ove godine uslijedit će i potpisivanje Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava između Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije i HŽ Infrastrukture kao korisnika ovog projekta.
Ukupni prihvatljivi troškovi za sufinanciranje iznose 2,7 milijarde kuna od čega će se kroz Operativni program Konkurentnost i kohezija sufinancirati 85% iznosa a ostatak iz proračuna tj. sredstava Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Po potpisivanju Ugovora o dodijeli bespovratnih sredstava, HŽ Infrastruktura će pripremiti postupak javne nabave za radove i nadzor nad radovima.
Realizacija ovog projekta podrazumijeva rekonstrukciju postojećeg i izgradnju drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac-Karlovac u duljini od 44,02 km. Navedena dionica se nalazi na željezničkoj pruzi M202 Zagreb GK – Rijeka, na trasi tzv. nizinske pruge koja će utjecati na konkurentnost luke Rijeka kroz poboljšanje njezine povezanosti s tržištima srednje Europe poput Mađarske, Slovačke i Poljske.
U svrhu realizacije projekta nizinske pruge, HŽ Infrastruktura trenutno provodi niz projekata sufinanciranih iz fondova EU-a. Riječ je, redom, o rekonstrukciji postojećeg, i izgradnji drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici pruge Dugo Selo – Križevci, zatim o obnovi postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka na dionici Križevci - Koprivnica - državna granica, gdje se uskoro očekuje početak radova. Također, trenutno je u tijeku postupak javne nabave za uslugu izrade studijske dokumentacije za projekte modernizacije željezničke pruge na dionici Oštarije – Škrljevo i dionici Karlovac – Oštarije te je u tijeku izrada projektne dokumentacije za izgradnju drugog kolosijeka, modernizaciju i obnovu na dionici pruge Škrljevo – Rijeka – Jurdani.
Podsjetimo, Vlada Republike Hrvatske je 2017. godine usvojila Strategiju prometnog razvoja Republike Hrvatske (2017. – 2030.), kojom je izgradnja nizinske pruge postala jedan od prioriteta te ključni projekt u željezničkom prometu koji će omogućiti povećanje tereta u riječkoj luci, i podizanje njene konkurentnosti. Cilj je radove na nizinskoj pruzi dovršiti do 2030. godine, kad će pruga će imati kapacitet veći od 20 milijuna neto tona godišnje, zadovoljavajuću propusnu moć te će udovoljavati ukupnom očekivanom opsegu prometa iz riječkog čvorišta.