Završeni radovi na modernizaciji 18 km pruge Vinkovci - Vukovar

  • Slika /slike/foto 12_24/foto PPVRH-VU 18-12_24/nsl PPVRH-VU 18-12_24.jpg
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković obišao je željeznički kolodvor Vukovar - Borovo Naselje te sudjelovao na svečanosti u povodu završetka projekta „Nadogradnja i elektrifikacija željezničke pruge Vinkovci - Vukovar“ u Gradskome muzeju Vukovar.

Radi se o projektu vrijednome 61 milijun eura, koji je sufinanciran sredstvima Europske unije, a u sklopu kojeg je obnovljen postojeći kolosijek pruge u duljini od 18,71 km. Projekt je obuhvatio i rekonstrukciju kolodvora  Vukovar - Borovo Naselje i Vukovar, rekonstrukciju stajališta te modernizaciju željezničko-cestovnih prijelaza. Puštanje u promet ove obnovljene i elektrificirane pruge vrlo je važno za gospodarski razvoj istočnog dijela Hrvatske te za bolje i kvalitetnije prometno uključivanje Hrvatske u europski željeznički sustav.

Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković tom prilikom je izjavio: „Trenutno se nalazimo u velikom investicijskom ciklusu općenito u prometnu infrastrukturu i, ono što je najbitnije, budući smo uglavnom cestovnu,  autocestovnu, zračnu i pomorsku infrastrukturu izgradili, da smo u jeku velikog investicijskog ciklusa u željezničku infrastrukturu. Uz ovaj završeni projekt, jedan od većih željezničkih projekata u Hrvatskoj, prošli tjedan otvorili smo i obnovljenu prugu na ulazu u Grad Zagreb, prije toga dionicu Krapina - Zabok. Uz europske fondove imat ćemo na raspolaganju i kredit EIB-a ukupne vrijednosti 900 milijuna eura, što će se uglavnom koristiti za obnovu lokalnih i regionalnih pruga i već sada imamo jako puno otvorenih dionica. Očekuje nas jako puno radova dok ne obnovimo kompletnu željezničku infrastrukturu, a paralelno s tim nabavljamo i nove vlakove. Iz europskih sredstava nabavljen je 21 vlak, a dolaze i nova dva baterijska vlaka, tako da paralelno sa gradnjom infrastrukture imamo i veliki ciklus nabave novih vlakova.“

Državna tajnica u Ministarstvu regionalnoga razvoja i fondova EU Kristina Bilić pozdravila je sve okupljene u ime ministra Šime Erlića. „Čestitam svima koji su sudjelovali na ovom projektu. Znam što znači za ovaj kraj ovih moderniziranih gotovo 19 km pruge, za gospodarski razvoj Vukovara i Vinkovaca, Luke Vukovar, cijele Županije  istočne Slavonije. Ovaj projekt povezuje dva velika grada, lokalne jedinice uprava, i veselim se, pored započetih, budućim projektima.“

Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić čestitao je svima koji su sudjelovali u realizaciji ovog projekta i uspješno ga priveli kraju. „Modernizacija ove pruge, ali i ostalih projekata koje pripremamo i provodimo na RH1 koridoru, od granice sa Slovenijom do granice sa Srbijom, važni su ne samo za gradove Vukovar i Vinkovce, luku Vukovar, već i za razvoj cijele Vukovarsko-srijemske županije i istočnog dijela Hrvatske. Na hrvatskoj željezničkoj infrastrukturnoj mreži gotovo da nema kilometra pruge koji nije u nekoj od faza obnove - bilo pripreme dokumentacije, natječaja za radove ili izvođenja samih radova, a u sljedećih desetak godina u obnovu i modernizaciju željezničke infrastrukture planiramo uložiti gotovo 6 milijardi eura i time ukupno obnoviti i modernizirati gotovo 1000 km pruge. To je ujedno najveći investicijski ciklus ulaganja u željezničku infrastrukturu u povijesti Republike Hrvatske.“, rekao je Kršić.

Potpredsjednik Hrvatskog sabora i gradonačelnik Vukovara Ivan Penava ovom prigodom je istaknuo važnost povezivanja Vukovara s Vinkovcima te ostatkom Hrvatske željezničkim prometom. „Ovaj projekt od iznimne je važnosti ponajprije zbog najveće hrvatske luke na unutarnjim vodama - Luke Vukovar koja ima izuzetnu važnost za razvoj vukovarskog gospodarstva, a pozicionirana je uz samu željezničku prugu. Očekujemo kako će moderna željeznička infrastruktura dovesti do jačanja gospodarskog položaja Vukovara.“, rekao je Penava.
T
om prigodom ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata EU-a Dragan Jelić rekao je: „Projekt mijenja prometnu sliku istočne Slavonije, ali i otvara novu stranicu u integraciji Hrvatske u europski prometni sustav. Donijet će brže, sigurnije i održivije putovanje te ključnu povezanost za gospodarski rast regije i šire. Modernizacija ove pruge stvara uvjete za efikasniji prijevoz ljudi i robe, smanjujući emisije stakleničkih plinova i troškove održavanja, dok ujedno skraćuje vrijeme putovanja za putničke i teretne vlakove. Koliko ulažemo u projekte koji jačaju povezanost i mobilnost diljem Hrvatske, najbolje govori iznos od gotovo 2 milijarde eura. Vjerujemo da će ovaj uspješan primjer služiti kao model za daljnje projekte modernizacije koji će omogućiti bolju kvalitetu života građanima i jačati konkurentnost naše zemlje.“

U ime Županije vukovarsko-srijemske, zamjenik župana Franjo Orešković čestitao je svima koji su sudjelovali na projektu od izuzetne važnosti za cijelu županiju: „Zahvaljujem za ovaj prevažan infrastrukturni projekt za istočnu Slavoniju koji će iznova povezati gradove Vinkovce i Vukovar, s osobitim naglaskom na razvoj gospodarstva kojemu teže sve razine politika. Moderniziranom prugom mnogi će biti na dobitku, od putnika, gospodarstvenika, Luke Vukovar, do gradova i Županije. Ulaganje financijskih sredstava u ovaj dio Republike Hrvatske jasan je znak provedbe ravnomjernog regionalnog razvoja, kojemu Vukovarsko-srijemska županija posebno teži. Nadamo se kako ovim projektom nije kraj ulaganjima u razvoj željeznice na našem području.„
 
Projektom su bili obuhvaćeni sljedeći radovi:
• obnova postojećeg kolosijeka otvorene pruge za brzinu do 120 km/h
• rekonstrukcija kolodvora Vukovar Borovo-Naselje i kolodvora Vukovar
• rekonstrukcije postojećih stajališta Nuštar, Bršadin - Lipovača, ukidanje stajališta Bršadin
• modernizacija željezničko-cestovnih prijelaza s ugradnjom signalno-sigurnosnih uređaja najvišeg stupnja sigurnosti na devet ŽCP-a; „Vinkovci“, „Žankovac“, „Nuštar“, „Pačetin“,  „Bršadin“,  „Vukovar -Borovo1“, „Vukovar-Borovo2“, „Vukovar1“ i „Vukovar2“.
• ukidanje svođenjem željezničko -cestovnih prijelaza “Nuštar II“ i ŽCP-a „Bršadin“ do ŽCP „Bršadin - Lipovača“ 
• ugradnja telekomunikacijskih sustava
• osiguranje otvorene pruge i kolodvora novim elektroničkim signalno - sigurnosnim uređajem (ESSU uređaj)
• izgradnja željezničkog mosta Bobotski kanal i obnova mosta Vuka
• izgradnja novih željezničkih propusta i rekonstrukcija postojećih
• izgradnja postrojenja za kompenzaciju jalove energije u elektrovučnoj podstanici (EVP) Jankovci
• izgradnja novih objekata za smještaj ESSU i telekomunikacijske (TK) opreme na području teretnog otpremništva Đergaj i kolodvora Vukovar
• rekonstrukcija dijela kolodvorske zgrade Vukovar Borovo Naselje za smještaj ESSU i TK opreme
• izgradnja objekata automatskog pružnog bloka (APB-a) na otvorenoj pruzi
• izgradnja nove zgrade postrojenja za sekcioniranje kontaktne mreže u Vinkovcima
• izgradnja servisnih cesta
• uklanjanje pojedinih postojećih građevina
• zaštita i izmještanje komunalne i ostale infrastrukture, odnosno postojećih instalacija.

Izvođač radova bila je zajednica tvrtki COMSA S.A.U. i COMSA INSTALACIONES Y SISTEMAS INDUSTRIALES S.A.U. , a uslugu nadzora obavljala je zajednica ponuditelja RUBICON ENGINEERING EAD i SPC ENGINEERING EOOD. 

Modernizacija ove pruge od iznimnog je značaja za gospodarski razvoj lokalne zajednice te šire regije Vinkovaca i Vukovara, istočne Slavonije, ali i njenu bolju i kvalitetniju prometnu povezanost u europski željeznički sustav. U širem kontekstu dijela Europe, značajna je jer je sastavni dio željezničkog teretnog koridora RFC10, smještenog na Transeuropsku mrežu prometnica koridora Rajna - Dunav, a istočna Slavonija ovom modernizacijom bit će kvalitetno povezana s Koridorom RH1. 

Najave