- Objavljeno: 30.07.2014.
Završen projekt izrade nacrta Strategije prometnog razvoja Republike Hrvatske kao preduvjet za sufinanciranje projekata iz fondova EU

Nacrt buduće Strategije izrađen je na osnovi prethodno izrađenih sektorskih prometnih razvojnih strategija i zasniva se na definiciji postojećih prometnih uvjeta i određivanju budućih ciljeva koji će omogućiti učinkovit, integriran i održiv razvoj svih prometnih sektora u Republici Hrvatskoj, cestovnog, željezničkog, morskog prometa i morskih luka, unutarnjih vodnih putova, zračno te gradsko-prigradskog prometa.
„Izrada strateškog planskog dokumenta za sve prometne sektore s pripadajućom strateškom procjenom utjecaja na okoliš, bio je jedan od preduvjeta Europske komisije za sufinanciranje iz fondova EU za programsko razdoblje 2014.-2020.“, rekao

„Usvajanjem Strategije Hrvatskoj se omogućava još ove godine povlačenje novca iz EU fondova iz razdoblja 2007.-2013., dok se

Osnovni pristupi korišteni pri izradi dokumenta su sektorski i funkcionalno-regionalni: sektorski pristup podrazumijeva da se ključni sektori prometa (željeznice, ceste, unutarnji plovni putovi, pomorstvo i zračni) promatraju u međusobnom preklapanju, dok funkcionalno regionalni podrazumijeva identifikaciju funkcionalnih regija Republike Hrvatske na temelju prometne potražnje i interakciju, koje nikad prije nisu uvrštene u strateške dokumente niti promatrane kroz prometno planiranje.
Upravo je funkcionalno regionalni pristup koji definira pet funkcionalnih regija: Središnja Hrvatska, Istočna Hrvatska, Sjeverni Jadran, Sjeverna i središnja Dalmacija te Južna Dalmacija, jedan od elemenata koji ovoj Strategiji daju reformski karakter. Osim u

Samu izradu nacrta Strategije prometnog razvoja Republike, čija vrijednost iznosi 331.900,00 eura i sufinancira se iz Europskog fonda za regionalni razvoj kroz Operativni program Promet 2007.-2013., predstavio je Ignacio Balsa, stručnjak u

Nacrt Startegije prometnog razvoja izrađivan je u šest koraka u kojima je: Ministarstvo osnovalo šest sektorskih radnih grupa za sektore željeznica, cesta, zračnog prometa, pomorstva, unutarnje plovidbe te javne gradske, prigradske i regionalne mobilnosti kako bi izradili koncepte sektorskih prometnih strategija; zatim su Sektorske prometne strategije objedinjene u jedinstven i integriran dokument Strategije prometnog razvoja RH, koji je zajedno s pripadajućom Strateškom procjenom utjecaja na okoliš prošao proces javnih konzultacija nakon čega će biti upućen Vladi Republike Hrvatske na usvajanje.
Važan korak koji nas očekuje, a koji Ministarstvo po prvi puta izrađuje u Republici Hravtskoj je izrada nacionalnog Prometnog modela, koji će biti baza podataka za strateško planiranje svakog prometnog sektora, a obuhvatit će aktivnosti prikupljanja

Prometni podaci koji će se dobiti izradom nacionalnog modela ugradit će se u postojeći nacrt Strategije nakon čega će ona biti potpuni nacionalni strateški dokument prometnog sektora koji se temelji na kompletnim i točnim prometnim podacima, i koji je kao takav osnova prometnog planiranja i financijski opravdanih i racionalnih ulaganja u sve sektore prometa.