- Objavljeno: 25.05.2016.
Zamjenik ministra Škrgatić sudjelovao na Konferenciji „Gottardo 2016“ povodom otvaranja najsloženijeg tunelskog sustava u Europi
Otvorenju izložbe prethodila je tematska Konferencija u sklopu koje je održana prigodna panel diskusija o baznom tunelu "Gotthardo 2016" kao i budućnosti željeznice u Europi.
Sudionicima Konferencije pozdravnim riječima obratio se zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture, Miro Škrgatić kao i domaćini, dekan Fakulteta prometnih znanosti Hrvoje Gold, švicarski veleposlanik, NJ.E. Estermann i zamjenik direktora
Zamjenik ministra, Miro Škrgatić u svome obraćanju istaknu je važnost implementacije novih tehnologija u izgradnji infrastrukturnih sustava o čemu najvjerodostojnije svjedoči upravo predstavljeni Projekt izgradnje najvećega tunelskog sustava u Europi.
"Kao što smo imali priliku vidjeti iz prigodne prezentacije, tunel Gottard, koji se najvećim dijelom proteže upravo teritorijem Švicarske, a njegovim dovršetkom najveći dio željezničkoga prometa preusmjeriti će se upravo na ovu tunelsku trasu, projekt je koji će skorašnjim dovršetkom između ostaloga predstavljati i svojevrsnu revoluciju u dosadašnjem poimanju ne samo željezničkoga, nego i cestovnog prometa u cjelini s obzirom da ovako napredan ali i zahtjevan sustav podrazumjeva modernizaciju i izgradnju brojnih pristupnih cestovnih i željezničkih koridora, ali i usvajanje niza novih sustava u području željezničkoga transoprta, sigurnosti te u konačnici, projektiranja i realizacije infrastrukturnih objekata ovoga tipa u Europi, ali i svijetu.
Pierre-Andre Meyrat, zamjenik ravnatelja Saveznog ureda za promet Švicarske Konfederacije u svome izlaganju sudionicima Konferencije predstavio je detalje samoga Projekta izgradnje tunela Gottard uz prigodnu video prezentaciju u kojoj su predstavljeni najznačajnije etape realizacije Projekta, od ideje, građanske uključenosti kroz referendum 1998. godine i potom
"Tunel Gottard najvećim dijelom prolazi alpskim planinskim klancima na području Švicarske te će dovršetkom doseći ukupnu duljinu od gotovo 60 kilometara dvosmjernih kolosjeka sa svom pratećom infrastrukturom. U jednom dijelu, prije spoja sa tunelom koji prolazi planinskim masivom Cenereom, kolosijek prilazi glavnoj trasi na visinskoj razlici od preko 800 metara te će se na tome dijelu željezničke kompozicije segmentarno spuštati posebno konstruiranim sustavom dizala na razinu glavne trase, i obrnuto. Cjelokupna trasa tunela Gottard orpemljena je evakuacijskim koridorima te najsuvremenijim sigurnosnim sustavima, a promet će se odvijati isključivo električnim pogonom. Ukupna vrijednost investicije premašuje 5% državnog
NJ.E. veleposlanik Stefan Estermann na koncu Konferencije zahvalio se sudionicima te izrazio zadovoljstvo što su se odazvali u velikome broju te ih sve pozvao da prisustvu ovome događaju uz poseban pozdrav studentima Fakulteta prometnih znanosti koji su također pridonjeli svojim angažmanom realizaciji izložbe i Konferencije.
Više informacija o Projektu„Gottardo 2016“ možete potražiti na linku: GOTTARDO 2016.