Za hrvatske cestovne prijevoznike u 2007. godini 20 posto više CEMT dozvola

Slika /arhiva/060906_004.jpg

Nova kvota CEMT godišnjih dozvola za 2007., kojom je u odnosu na prethodnu godinu povećan broj dozvola za 20 posto, omogućit će većem broju hrvatskih cestovnih prijevoznika da obavljaju gospodarsku djelatnost u Europi, a na taj način će se povećati i gospodarski efekti za hrvatski prijevoz, istaknuo je državni tajnik za promet Dražen Breglec na današnjoj konferenciji za novinare.

Naime, pojasnio je, hrvatski prijevoznici u ovoj godini imaju 673 CEMT dozvole, a u 2007. će imati 806, što je rezultat odluke koja je donesena na Europskoj konferenciji ministara prometa održanom krajem lipnja ove godine u Parizu, ali i hrvatskih zahtjeva za većim brojem dozvola za nižu kategoriju vozila. Novim izračunom kvote CEMT dozvola za iduću godinu destimulirano je korištenje ekološki štetnijih vozila (EURO I i EURO II), a stimulira se ekološki naprednija vozila kategorije EURO III i EURO IV.

Vozni park u Hrvatskoj čini 9.832 vozila koja obavljaju javni prijevoz (licencirana vozila), od toga gotovo polovica (47 posto) vozila su tzv. crna (EURO 0) i EURO I vozila, dok 53 posto čine EURO II, EURO III i tek nekoliko vozila kategorije EURO IV, naveo je državni tajnik za promet. Prema podacima iz kolovoza ove godine, dodao je, prosječna starost teretnih vozila je 12,23 godine, a autobusa 14 godina.

Zbog takve nepovoljne strukture voznog parka, a na zahtjev velikog broja prijevoznika i uvoznika kamiona i autobusa Ministarstvo je zatražilo odgodu primjene Naredbe o homologaciji motora sa samozapaljenjem koju je još 2003. godine donio Zavod za mjeriteljstvo. Ta je naredba predviđala da do početka listopada ove godine bude moguć samo uvoz vozila s EURO IV normom, te je Ministarstvo zatražilo da se omogući uvoz vozila i s EURO III normom, što je rezultiralo produljenjem roka do 1. travnja 2008, najavio je Breglec. Smatramo da će to imati pozitivne posljedice zato što su ta vozila jeftinija za deset tisuća eura od EURO IV vozila, a za hrvatske prilike su napredna, dodao je Breglec.

Prema sporazumu iz Kyota, do 2012. sve članice Europske unije dužne su za 8 posto smanjiti ispušne plinove koji izazivaju efekt staklenika u odnosu na 1990. godinu,  kazao je pomoćnik ministra za cestovni promet Igor Malý pojasnivši da su nove mjere doprinos prilagodbi Republike Hrvatske Europskoj uniji kako ne bi došlo do velikih potresa da se one primjenjuju odmah po ulasku RH u EU.

Također, najavio je da su hrvatski cestovni prijevoznici s velikim zadovoljstvom prihvatili izračun nove kvote dozvola zbog kojih slijedi izmjena Pravilnika o raspodjeli CEMT dozvola koji bi trebao biti donesen do polovice listopada, kada će biti objavljen javni poziv za raspodjelu svih dozvola. Dodao je da je Hrvatska u 2006. godini imala 332 prijevoznika koji su korisnici CEMT dozvola, što je 11,4 posto od ukupnog broja licenciranih prijevoznika kojih imamo 2902.



Vijesti iz medija