Vlada: željeznička pruga Rijeka-Botovo najvredniji investicijski projekt od državnog interesa

Slika /arhiva/VRH-ulaz.jpg

Hrvatska Vlada prihvatila je danas prijedlog s 30 investicijskih projekata od interesa za državu u javnom sektoru, a ukupna je vrijednost tih projekata u području energetike, turizma, vodnog gospodarstva i prometne infrastrukture 13,85 milijardi eura.

U većini tih projekta nositelji su javna poduzeća, pa je Vlada s današnje sjednice nadležna trgovačka društva u vlasništvu države obvezala da joj u roku 20 dana dostave prijedloge financiranja i dinamiku realizaciju svakog pojedinog projekta.

Lokalne jedinice Vlada je obvezala da prikupe ponude zainteresiranih investitora u turizmu i u roku mjesec dana ih dostave Vladi.

Riječ je o popisu glavnih projekata i taj će se popis povećavati, kazala je premijerka Jadranka Kosor.

U Hrvatskoj su investicije skoro skroz zamrle, upozorio je potpredsjednik Vlade i ministar financija Ivan Šuker dodajući kako država treba dati primjer onima koji zaziru od investicija.

Poručuje i kako bi se lokalne jedinice smanjenjem komunalnih doprinosa ustvari trebale natjecati gdje će doći investitori.

U katalogu investicijskih projekata najviše ih je, 18, s područja energetike ukupno vrijednih 3,85 milijardi eura, dok je najviši iznos vrijednosti projekata s područja prometne infrastrukture, tri projekta ukupne su vrijednosti 4,27 milijardi eura.

Pritom je pojedinačno najveće vrijednosti projekt željezničke pruge Rijeka-Karlovac-Zagreb-Koprivnica-Botovo s procjenom ulaganja od 3,65 milijardi eura.

Na popisu je i izgradnja novog putničkog terminala u zagrebačkoj Zračnoj luci s predviđenih 302 milijuna eura, kao i most Pelješac s predviđenim ulaganjem od 320 milijuna eura.

Glavni hrvatski pregovarač s EU Vladimir Drobnjak ističe kako Pelješki most osigurava teritorijalni kontinuitet, ne samo Hrvatske nego i cijelog šengenskog prostora.

"Mi smo u poglavlju 12. Sigurnost hrane, veterinarstvo i fitosanitarni nadzor dogovorili izuzeća za određene vrste prometa kroz Neumski koridor, no, ulaskom u EU sve žive životinje, koze, ovce, krave i konji morat će trajektom ići na Pelješac, a proizvodi životinjskog porijekla moći će prolaziti koridorom u posebno plombiranim vozilima", rekao je.


(Hina)



Najave