- Objavljeno: 25.04.2007.
Vlada RH: Ugovor o zajmu za financiranje dodatnih troškova projekta obnove riječkog prometnog pravca
Vlada je na današnjoj sjednici dala suglasnost za sklapanje 35,3 milijuna eura vrijednog ugovora o zajmu između Lučke uprave Rijeka i Svjetske banke za financiranje dodatnih troškova projekta obnove riječkog prometnog pravca.
Ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta kazao je da je lani istraživanjem podmorja u riječkoj luci utvrđena potreba dodatne konsolidacije morskog dna na dubini od 35 metara, što, kaže, komplicira cjelokupni građevinski zahvat. Osim toga, dodaje, i kod izgradnje Zagrebačkog pristaništa u toj luci morat će se proširiti kapaciteti kako bi mogla primiti i najveće brodove.
Dodatni troškovi projekta obnove iznose nešto više od 40 milijuna eura, a uz zajam od 35,3 milijuna eura dodatnih 4,8 milijuna eura osigurat će Vlada u državnom proračunu. Cjelokupni projekt obnove riječkog prometnog pravca koji bi, po Kalmetinim procjenama, trebao završiti 2009. ukupno je vrijedan oko 320 milijuna eura.
Podmorje je nužno rehabilitirati obzirom da je tijekom 2006. godine u sklopu realizacije projekta obavljeno dodatno istraživanje tla u morskom dijelu budućeg pristaništa koje je pokazalo da je stanje tla koje prevladava na lokaciji Zagrebačkog terminala mnogo slabije od predviđenog u trenutku projektiranja i ugovaranja građevinskih radova. Nadalje, uslijed brzog rasta protoka kontejnera planirana je izgradnja novog pristaništa kao kontejnerskog terminala umjesto multifunkcionalnog terminala koji zahtijeva dodatna sredstva za jačanje zidne strukture pristaništa.
Projekt obnove riječkog prometnog pravca podržan je kroz 3 zajma IBRD-a iz 2003. godine i to 55,1 Lučkoj upravi Rijeka, 84,1 Hrvatskim cestama i 17,3 milijuna dolara Hrvatskim autocestama. Cilj projekta je poboljšanje riječkog prometnog pravca kako za teret tako i za putnike modernizacijom povezanosti lučke i cestovne mreže i privatizacijom lučkog poslovanja.
Prvobitni ciljevi, projekt ili opseg se nisu mijenjali osim jednog značajnog izuzeća. Naime, nekoliko je skladišta, za koje se je izvorno po projektu očekivalo rušenje, kasnije zaštićeno i sačuvano kao zdanja od povijesne važnosti.