Vlada: Izmjena Zakona o željeznici i osnivanje Agencije za regulaciju tržišta željezničkih usluga

Slika /arhiva/vlada_ikona.gif

Na današnjoj sjednici Vlada je predložila izmjene i dopune postojećeg Zakon o željeznici donesenog na izvanrednoj sjednici u srpnju 2003., a  s ciljem rekonstrukcije i adaptacije željezničke infrastrukture i pojmovnim usklađivanjem zakonskog teksta s terminologijom propisa kojim se regulira područje gradnje, a koji je donijet nakon Zakona o željeznici.

Predloženim izmjenama definirao bi se pojam osuvremenjivanja i omogućila bi se i brža modernizacija i izgradnja željezničke infrastrukture u Hrvatskoj. Također, dopunom zakona olakšao bi se i ubrzao postupak izvlaštenja i stupanja u posjed nekretnina, te omogućila ekonomičnost u postupanju prenošenjem određenih nadležnosti u postupanju na lokalnu razinu. Jednako tako, u velikoj mjeri će se  ubrzati procedura ishođenja dozvola za gradnju i ubrzati postupak pred mjerodavnim tijelima za ishođenje dokumentacije za gradnju, adaptaciju ili rekonstrukciju građevina željezničke infrastrukture za koje dozvolu izdaje resorno ministarstvo za graditeljstvo, te skratiti postupak dokazivanja prava građenja.

Pored toga, dugotrajni postupci izvlaštenja nekretnina bit će znatno skraćeni i time povoljniji za korisnika izvlaštenja, kao i sam postupak stupanja u posjed nekretnina bez čekanja proteka roka za pravomoćnost rješenja o izvlaštenju.

Vlada je prihvatila i prijedlog Zakona o Agenciji za regulaciju tržišta željezničkih usluga, a regulacija treba obuhvatiti djelatnost javnog željezničkog prijevoza, što bi provodilo nadležno regulatorno tijelo. Regulatorno tijelo, odnosno, Agencija, ima ulogu zaštite sudionika tržišta željezničkih usluga, te će njezino osnivanje doprinijeti stabilnim uvjetima poslovanja prema tržišnim uvjetima promicanjem zdravog tržišnog natjecanja.

Cilj otvaranja tržišta na području željezničkog prijevoza je omogućiti svim sudionicima da dobiju jednaku priliku obavljanja usluga javnog željezničkog prijevoza uz jednake, transparentne i nediskriminirajuće uvjete s time da bi država bila vlasnik infrastrukture, a Agencija bi odredila naknadu uz koju bi spomenutu infrastrukturu trebalo iznajmljivati svima koji žele sudjelovati u tržišnoj utakmici u željezničkom prometu.

Otvaranjem tržišta jačat će konkurencija, postići će se veća kvaliteta pružanja usluga, smanjiti troškovi, zaštititi krajnji korisnici i osigurati uvjeti za dotok europskog kapitala povećanjem broja domaćih i stranih operatora na željezničko tržište.



Vijesti iz medija