Uveden novi vlak za zagorsko područje

  • Slika /slike/foto 3_25/foto HZPP-ZABOK 19-3_25/nsl HZPP-ZABOK 19-3_25.jpg
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
(FOTO: HŽPP)

HŽPP je 19. ožujka u promet pustio prvi od devet novih vlakova koji će na prugama biti u 2025. godini. Radi se o novom dizel-električnom vlaku za regionalni prijevoz.

Na prvoj vožnji novoga dizel-električnog vlaka na relaciji Zabok - Krapina bili su nazočni državni tajnik Žarko Tušek iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, gradonačelnik Krapine Zoran Gregurović, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić, predsjednik Uprave KONČAR - Elektroindustrije Gordan Kolak, predsjednik Uprave KONČAR - Električnih vozila Josip Ninić i predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić sa suradnicima.

Tom prigodom državni tajnik Žarko Tušek izjavio je: "U ovom trenutku aktivnih je 1,5 milijardi eura projekata u željeznički sustav. Ovaj vlak dolazi na obnovljenu prugu koju smo u promet pustili prošle godine, prugu Zabok - Krapina. Trenutačno obnavljamo i kolodvor u Krapini. Lijepo je danas biti ovdje, svjedočimo puštanju u promet prvog od 7 dizel-električnih vlakova za regionalni prijevoz. Ovime nastavljamo veliki ciklus investicija u željeznicu. Vlakove koji su u prometu je proizveo KONČAR. Tu se vidi izvrsna suradnja države, pametnog planiranja razvoja flote HŽPP-a i naravno hrvatske pameti i hrvatskog znanja u cijelosti."

Zadovoljstvo uvođenjem novog vlaka na zagorskom području izrazio je i predsjednik Uprave HŽPP-a Željko Ukić: "Izuzetno mi je drago što od danas novi vlak vozi i na relaciji Krapina - Zabok. Njime ćemo i ovdje unaprijediti kvalitetu usluge. Građani Krapine i okolice bit će novim vlakom povezani i s četiri izravne linije s Zagrebom i to polascima koji su prilagođeni radnicima i učenicima. Između Krapine i Zaboka radnim danom vozi 37 linija, a prošle godine ovdje smo prevezli oko 2 milijuna putnika. Novim vlakom, obnovljenom prugom, izravnim linijama prema Zagrebu te poticanjem korištenja željezničkog prijevoza kroz projekte besplatnog prijevoza, vjerujemo da ćemo bilježiti rast broja putnika u razdoblju pred nama."

Vlak je proizveden u tvornici KONČAR - Električnih vozila. "U posljednjih nekoliko godina pokrenute su velike investicije u hrvatskom sektoru željeznica. Financijski se najveći dio odnosi na izgradnju i rekonstrukciju pruga i prateće infrastrukture, a manji dio na nabavu tračničkih vozila. Drago nam je da KONČAR i Dalekovod aktivno sudjeluju u tim projektima. Nastavak isporuka vlakova za HŽ Putnički prijevoz ima velik značaj za KONČAR - Električna vozila, ali i sva ostala društva Grupe KONČAR koja sudjeluju u realizaciji tog posla. Riječ je o visokotehnološkim proizvodima vlastitog razvoja, a uz unaprjeđenje kvalitete prijevoznih usluga, novim vlakovima postižu se i niži operativni troškovi te znatno smanjuje onečišćenje okoliša." - istaknuo je predsjednik Uprave KONČARA Gordan Kolak.

Vlak je iz zabočkog kolodvora ispratio gradonačelnik Zaboka Ivan Hanžek: "Za nas koji živimo uz zagorske pruge željeznica je način života. Veseli me da putnici imaju priliku doživjeti modernizaciju jedne po jedne pruge, da se voze u udobnijim i bržim vlakovima, da je taj prijevoz siguran. Čestitam svima uključenima na ovom uspjehu."

Po dolasku vlaka u Krapinu gradonačelnik Krapine Zoran Gregurović izjavio je: "Dugo zagorski cug vozi po ovoj pruzi od Zaboka do Krapine i dalje do Hromca. Kad su vlakovi ponovno počeli voziti nakon obnove pruge, mi smo dali sugestije vezano za vozni red, povećao se broj linija, slušali smo građane te u suradnji sa HŽ Putničkim prijevozom omogućili dostupniji prijevoz putnicima i kao rezultat imamo sve veći i veći broj putnika u vlakovima. Ovim novim vlakom koji je stigao sigurno će se ta udobnost i kvaliteta vožnje prema Zaboku i dalje prema Zagrebu povećati i mislim da će putnici biti zadovoljni."

Novi dizel-električni vlak vozit će na relaciji Hromec - Đurmanec - Krapina - Zabok - Zagreb i obrnuto. Vlak ima 167 sjedećih mjesta i 175 stajaćih mjesta. Opremljen je s četiri para dvokrilnih vrata, rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle, audio-vizualnim sustavom za informiranje putnika i videonadzorom, a putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi). Vlak postiže maksimalnu brzinu od 120 km/h.

HŽ Putnički prijevoz u svom voznom parku ima 62 niskopodna vlaka, a do kraja ove godine imat će ih 70. Uvođenjem novih vlakova u promet osigurava se kvalitetnija lokalna i regionalna povezanost u cilju učinkovitijeg i konkurentnijeg željezničkoga putničkog prijevoza, koji doprinosi održivosti prometnog sustava u Republici Hrvatskoj.

Vijesti iz medija