- Objavljeno: 11.07.2013.
Uspješnost HŽ Infrastrukture u korištenju sredstava iz fondova EU
![](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/HZ-HP-019.jpg)
„Obnova željezničke pruge Vinkovci – Tovarnik vrijedna 60,2 mlijuna kuna bio je prvi projekt sufinanciran iz pretpristupnih fondova EU koji je HŽ Infrastruktura uspješno provela i koji je bio uvod u priču o korištenju europskih fondova.“, rekao je Darko Peričić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture, predstavljajući projekte koje je provodila, trenutno provodi i planira HŽ Infrastuktura.
Riječ je o ukupno 71,6 milijuna eura završenih projekata, 35,3 mlijuna eura vrijednosti radova u tijeku i 28,5 milijuna eura projekta projektiranja, te u pripremi za apliciranje iz strukturnih i Kohezijskog fonda 230 milijuna eura ukupne vrijednosti projekata.
„HŽ Infrastruktura zatekla je dosta loše stanje u apliciranju prema fondovima EU, ali sa sigurnošću mogu reći da smo okrenuli tijek i da smo spremni.“ , dodao je Peričić te zaključio kako je HŽ Infrastruktura ona koja ima mogućnost za povlačenje najviše novaca.
![](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/HZ-HP-031.jpg)
„ Do 2020. godine u modernizaciju željeznice uložit će se 45 miljardi kuna, na hrvatskim željeznicama teretni vlakovi dostizat će brzinu do 120, a putnički do 160 kilometara na sat i naše obnovljene pruge na korodorima Vb i X bit će dio jedinstvene europske prometne mreže.“, istaknuo je resorni ministar Hajdaš Dončić.
Konferenciji je nazočio i potpredsjednik Vlade i ministar regionalnog razvoja i fondova EU Branko Grčić koji je ovom prilikom istaknuo kako su trenutno u provedbi ili se planiraju projekti ukupne vrijednosti 2,3 milijarde eura, odnosno oko 18 milijardi kuna.
„Ovo je ogroman investicijski potencijal. Ako me pitate zašto sam optimističan sam, optimističan sam zato što znam što nas očekuje iz sredstava EU.“, naglasio je ministar Grčić te dodao kako je vrijednost izvedenih radova i projekata u neposrednoj pripremi čak 400 milijuna eura.
![](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/HZ-HP-022.jpg)
„Projektom će se pripremiti dokumentacija za obnovu i izgradanju 84 kilometra pruge od Dugog Sela do Novske, a pred nama su tri faze: izrada dokumetacije, radovi na pruzi od Dugog Sela do Novoselca te izrada studije izvedivosti, analize troškova i studije utjecaja na okoliš.“, rekao je prilikom predstavljanja projekta Olaf Schaller, voditelj podružnice DB International GmbH u Hrvatskoj u konzorciju s tvrtkama Granova d.o.o. i Željezničko projektno društvo d.o.o.
Važnost obnove i izgradnje željezničkih pruga na koridorima istaknuo je ministar Hajdaš Dončić, osvrnuvši se pritom i na jučerašnje svečano obilježavanje početka radova na istočnom dijelu nove obale kontejnerskog terminala Brajdica - Jadranska vrata d.d.
„Rijeka do Botova nužan je preduvjet. Hrvatska sa svojim položajem ima konkurentsku prednost u dugoročnoj viziji, a to je sudbonosan značaj, ne samo za razvoj riječke Luke, već za razvoj cijelog kraja.“, zaključio je ministar Hajdaš Dončić.
Na konferenciji, su uz navedne ministre i brojne uzvanike, prisustvovali i Branko Baričević, šef Predstavništva Europske komisije u RH te Marina Lovrić Merzel, županica Sisačko-moslavačke županije.
Pogledajte galeriju fotografija