Uprava HAC-a: nema afera, radimo po zakonu

Slika /arhiva/C066_autocesta_09.jpg

Članovi Uprave Hrvatskih autocesta (HAC) rekli su na današnjoj konferenciji za novinare da policija vodi tri istrage o poslovanju HAC-a, ali da u HAC-u nema afera i da Uprava sve radi po zakonu, a za učestale medijske napise o nepravilnostima odgovornima smatraju ponuđače radova koji gube na HAC-ovim natječajima.

Predsjednik Uprave HAC-a Jurica Prskalo rekao je da policija istražuje slučajeve bojanja tunela, nabavke automobila i postavljanja trafostanica.

No poslovanje HAC-a po njemu je "čisto". Kaže da HAC godišnje ima gotovo sedamsto javnih nabava vrijednih ukupno između četri i pet milijardi kuna i u prosjeku tri ponuđača za svaku nabavu tako da ih je ukupno preko dvije tisuće, a samo sedamsto dobije posao. Ostali se imaju pravo žaliti i otud takav medijski interes, rekao je Prskalo.

Po njegovim riječima, HAC ima bezuvjetna mišljenja državne revizije za 2004., 2005. i 2006. godinu, kao i bezuvjetna mišljenja komercijalne revizije, što pokazuje zakonitost poslovanja.

Na upit kako to da članovi Uprave HAC-a koriste automobila koje su nabavili izvođači radova koji su pobijedili na HAC-ovim natječajima, član Uprave HAC-a za građenje Marijo Lovrinčević rekao je da je njihova nabava dio ugovora o građenju unutar kojih su ponuđači nudili automobile koje HAC ima pravo otkupiti po okončanju natječaja. To je, kaže, slično lizingu koji je uobičajen pri nabavci automobila. Dodaje da se tako automobili financiraju kreditima za građenje te da bi bili skuplji kad bi se kupovali u postupku javne nabave.

Odgovarajući na pitanje zašto je HAC prije lokalnih izbora raspisao natječaje za koje nije osigurao sredstva, Jurica Prskalo rekao je da je u međuvremenu nastupila recesija, što se nije moglo predvidjeti.

Za HAC-ovu upravu nije sporno ni bojanje tunela Mala Kapela i Sveti Rok koje je izvela tvrtka Skladgradnja za 43 milijuna kuna. Ta cijena je, kažu u HAC-u opravdana te novinarima na uvid nude troškovnik. Naglašavaju da je riječ o posebnom slučaju jer je posao trebalo završiti u kratkom roku, do početka turističke sezone te da su za njega bili propisani vrlo strogi uvjeti.

Na primjedbu da je jedan od tih uvjeta bio da najmanje 200 radnika tvrtke ponuđača radi na antikorozivnoj zaštiti, čemu udovoljava samo Skladgradnja koja je i dobila posao, odgovaraju da takvih tvrtaka ima još i da Skladgradnja nije bila jedina na natječaju.

Na pitanje što imaju reći o navodnom fiktivnom zapošljavanju Josipa Pocrnića u HAC-u koji je po tvrdnjama Sindikata cestara službeno zaposlen kao vozač u Sektoru za održavanje u Brinju, a do siječnja ove godine koristio se službenim automobilom, ali nije dolazio na posao osim jedanput u mjesecu po naknadu za gorivo i plaću od 5.000 kuna, rekli su da je Pocrnić zaposlenik HAC-a te da nije riječ o novom "slučaju Buljubašić".

Mijat Stanić iz Sindikata cestara Hrvatske poslije konferencije za novinare je u svojoj izjavi uz ocijenio da nabavka automobila za upravu nije transparentna, a da je bojanje tunela preplaćeno.


(Hina)



Najave