- Objavljeno: 15.04.2014.
U fokusu zajedničkih politika prometa i turizma su plaže, nautika i cikloturizam
„Ulaganje u prometnu infrastrukturu podiže kvalitetu turističkog proizvoda i usluge, što jest mjerljivo u broju dolazaka gostiju i u konačnici u turističkoj potrošnji. Znamo da promet u hrvatskom BDP-u sudjeluje sa šest posto, turizam sa 15 posto, ali također znamo da se ulaganja i u promet i u turizam zapravo međusobno isprepliću i u sinergiji znatno više sudjeluju u hrvatskom BDP-u“, naglasio je ministar Siniša Hajdaš Dončić tijekom današnjeg izlaganja u Hrvatskoj gospodarskoj komori gdje se održavalo 12. znanstveno - stručno savjetovanje Znanost i razvitak prometa - ZIRP 2014. Fakulteta prometnih znanosti. Uz ministra prometa na okruglom stolu Savjetovanja ZIRP 2014. Sudjelovao je izlaganjem i ministar turizma Darko Lorencin koji je naglasio kako je prometna komponenta izuzetno važna za turizam, pa se stoga promet kao sastavni dio turizma našao i u Strategiji razvoja turizma RH do 2020., koju je lani izglasao Hrvatski Sabor. Jednako tako turizam je također sastavni dio Strategije prometnog razvoja RH do 2030., koja je upravo u završnoj fazi izrade. Primjerice, oba su ministra naglasila kako će svaki u svom resoru ulagati i u cikloturizam, jer taj novi turistički proizvod koji je trend u Europi je prilika za Hrvatsku, koja tu ima puno prostora za razvoj i mogućnosti ponuda. Jednako tako prostora još ima i u nautici, jer Hrvatskoj još treba desetak tisuća vezova u moru i pet tisuća na suhom. Ključne zajedničke točke oba resora, što se tiče poticanja pozitivne klime za ulaganja u promet i turizam su uređeno i kvalitetno gospodarenje pomorskim dobrom, plažama, nautikom i već spomenuti cikloturizam.
„Dobre ceste i autoceste čine prednost Hrvatske pred turističkim konkurentima, a bitnim za produžavanje sezone je zračni promet“, naglasio je ministar Lorencin.
Iako željeznica danas još kao turistički proizvod u Hrvatskoj nije prepoznata, s obzirom da ona doživljava renesansu ulaganja i modernizaciju infrastrukture, za očekivati je da će oživjeti u putničkom smislu u skoroj budućnosti, jer bi mogla privući mlađu turističku klijentelu.
Ministar Hajdaš Dončić je naglasio da se u novoj prometnoj Strategiji posebno vodi računa o do sada zapostavljenim područjima kao što su ekologija, sigurnost i ukupna organizacija prometne usluge. Osvrnuvši se na ciljeve strategije, ukazao je i na važnost poboljšanja međusobne povezanosti funkcionalnih regija unutar Republike Hrvatske u putničkome prometu i nužnost unaprjeđenja putničkoga prometa u području gradskih aglomeracija. Istaknuo je da se unutar svakog postavljenog općeg cilja definiraju mjere kao temelj za financiranje pojedinačnih projekata – kroz EU sredstva ili druge modele financiranja.
Na savjetovanju su sudjelovali i predsjednici uprava poduzeća iz resora Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, Doris Peručić iz ACI-a, Darko Peričić iz HŽ Infrastrukture, Davor Mihovilić iz HAC-a te Svemir Radmilo iz Zračne luke Pula. Ukratko su iznijeli planove investicijskih aktivnosti u ovoj i predstojećim godinama. Svi su se sudionici složili oko toga da je većina sadašnjih problema rezultat dugogodišnjih neulaganja te da je za bilo kakav iskorak potrebna kvalitetna priprema projektne dokumentacije. Ona je u punom zamahu.
„Dobre ceste i autoceste čine prednost Hrvatske pred turističkim konkurentima, a bitnim za produžavanje sezone je zračni promet“, naglasio je ministar Lorencin.
Iako željeznica danas još kao turistički proizvod u Hrvatskoj nije prepoznata, s obzirom da ona doživljava renesansu ulaganja i modernizaciju infrastrukture, za očekivati je da će oživjeti u putničkom smislu u skoroj budućnosti, jer bi mogla privući mlađu turističku klijentelu.
Ministar Hajdaš Dončić je naglasio da se u novoj prometnoj Strategiji posebno vodi računa o do sada zapostavljenim područjima kao što su ekologija, sigurnost i ukupna organizacija prometne usluge. Osvrnuvši se na ciljeve strategije, ukazao je i na važnost poboljšanja međusobne povezanosti funkcionalnih regija unutar Republike Hrvatske u putničkome prometu i nužnost unaprjeđenja putničkoga prometa u području gradskih aglomeracija. Istaknuo je da se unutar svakog postavljenog općeg cilja definiraju mjere kao temelj za financiranje pojedinačnih projekata – kroz EU sredstva ili druge modele financiranja.
Na savjetovanju su sudjelovali i predsjednici uprava poduzeća iz resora Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, Doris Peručić iz ACI-a, Darko Peričić iz HŽ Infrastrukture, Davor Mihovilić iz HAC-a te Svemir Radmilo iz Zračne luke Pula. Ukratko su iznijeli planove investicijskih aktivnosti u ovoj i predstojećim godinama. Svi su se sudionici složili oko toga da je većina sadašnjih problema rezultat dugogodišnjih neulaganja te da je za bilo kakav iskorak potrebna kvalitetna priprema projektne dokumentacije. Ona je u punom zamahu.