U Dubrovniku potpisan Ugovor za izgradnju Pelješkog mosta

Slika /arhiva/nsl MMPI-PELJ 23-4_18.jpg

Izgradnjom Pelješkoga mosta rješavamo pitanje povezanosti juga Hrvatske s ostatkom zemlje, dobivamo veliki investicijski projekt, imamo konkretnu vidljivost članstva u Europskoj uniji, a otvaramo i dugoročnu gospodarsku suradnju s Kinom, naglasio je predsjednik Vlade Republike Hrvatske, Andrej Plenković navodeći strateške elemente ovoga projekta.

Predsjednik Vlade Republike Hrvatske, Andrej Plenković nazočio je danas u Dubrovniku potpisivanju ugovora o izgradnji Pelješkog mosta, vrijednog preko 2 milijarde kuna, između Hrvatskih cesta i kineskog konzorcija koji predvodi China Road and Bridge Corporation te ugovora za nadzor izgradnje sa zajednicom ponuditelja u kojoj su Institut IGH, Centar za organizaciju građenja i Invest inženjering. Uz premijera Plenkovića, svečanom potpisivanju Ugovora nazočio je ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković, u čijem je mandatu ponovno aktualizirana i pokrenuta realizacija ovog strateškog projekta.

Pelješki most bit će dug 2,4 kilometra i visok 55 metara, imat će četiri prometna traka, a njegova će gradnja trajati 36 mjeseci od početka radova. Projektant Pelješkog mosta je Marjan Pipenbaher, koji je na tom projektu radio s Jurom Radićem.

Ugovor su potpisali predsjednik Uprave Hrvatskih cesta, Josip Škorić i opunomoćeni predstavnik kineskog konzorcija, Zhang Xiaoyuan. Škorić je ujedno s predsjednikom Uprave Instituta IGH, Oliverom Kumrićem potpisao i ugovor o stručnom nadzoru nad izvođenjem radova na izgradnji mosta.

Ministar Oleg Butković prije samog potpisivanja ugovora, kao domaćin svečanosti pozdravio je potpisnike i sve nazočne te je u svom obraćanju istaknuo značaj Projekta izgradnje Pelješkog mosta. "Ovo je najznačajniji infrastrukturni i nacionalni projekat od državotvornog značaja i značit će ostvarenje dugogodišnjeg sna o cjelovitoj Hrvatskoj. Današnjim potpisivanjem ugovora između nositelja projekta, Hrvatskih cesta i predstavnika izvođača radova, kineskog konzorcija China Road and Bridge Corporation, započet ćemo s prvom od četiri faze projekta Cestovne povezanosti s Južnom Dalmacijom. Izgradnjom Pelješkog mosta omogućit će se nesmetana prometna povezanost, a koja će osnažiti teritorijalnu povezanost Hrvatske i koristiti, ne samo nama, nego i zemljama u okruženju te pridonijeti razvoju turizma i trgovine. Paralelno s Pelješkim mostom gradit će se pristupne ceste mostu s kopnene i pelješke strane, od Duboke do Šparagovića i Zaradeže sve do Obilaznice Stona, od Zaradeže do Prapratnog i od Prapratnog do mjesta Doli, najzahtjevnije dionice koja će imati 2 tunela, vijadukt i most. Hrvatske ceste su već raspisale 480 milijuna kuna vrijedan natječaj za drugu fazu, a do kraja godine objavit će natječaj i za radove na trećoj i četvrtoj fazi, odnosno za dio projekta koji se vraća prema kopnu i nastavlja prema Dubrovniku.". - rekao je u svojem obraćanju resorni ministar Oleg Butković te je naručitelju i izvođaču radova zaželio mnogo uspjeha u izgradnji Pelješkog mosta, sukladno ugovorenom planu realizacije.

Premijer Andrej Plenković ocijenio je kako je riječ o mostu koji će biti arhitektonska perla u infrastrukturi Hrvatske. „Ovo je projekt kojim Hrvatska postaje jedinstvena, ovo je projekt od strateškog i dugoročnog značaja za cijelu zemlju.“. - naglasio je pojasnivši kako će izgradnja ovoga mosta povezati Pelješac i cijeli jug Hrvatske u infrastrukturnu mrežu autocesta.

Predsjednik Vlade RH, Plenković rekao je da se time rješava dugoročno strateško pitanje cestovnog povezivanja juga Hrvatske s ostatkom zemlje. „Ovaj će most ostati kao simbol dodane vrijednosti prvih sedam godina članstva Hrvatske u Europskoj uniji.“. - rekao je predsjednik Vlade, podsjetivši kako je za financiranje ovoga projekta Hrvatska dobila 357 milijuna eura bespovratnih sredstava iz ove Višegodišnje financijske perspektive.

Istaknuo je da će most biti sagrađen po najvišim stručnim kriterijima, ali i s punim uvažavanjem susjedne Bosne i Hercegovine. Pojasnio je da će 55 metara njegove visine omogućiti neškodljiv prolaz i plovni put na najkvalitetniji mogući način do luke u Neumu, podsjetivši pritom da će se most graditi na hrvatskom teritoriju bez upliva u pitanje međudržavne granice s BiH.

Predsjednik Vlade kazao je da se izgradnjom Pelješkoga mosta omogućuje i novo strateško partnerstvo Hrvatske i Kine. Posebno je važnim pritom istaknuo to što se ta suradnja odvija na temelju javnoga natječaja, ponude, preciznih i transparentnih kriterija te na temelju referenci kineskog konzorcija za izgradnju cesta i mostova. Za razvoj hrvatske ekonomije i stvaranje sinergije oko ovoga projekta, dodao je, važno je i partnerstvo s  hrvatskim građevinskim kompanijama.

„Nadam se da će to biti prvi veliki projekt i uvod u širu suradnju između Hrvatske i Kine.“. - poručio je predsjednik Vlade te ujedno zahvalio i čestitao svima koju su pridonijeli početku realizacije ovog Projekta, kao i svim generacijama političara i stručnjaka u proteklih 20 godina koji su se zalagali za ovaj Projekt.

Uz predsjednika Vlade bili su potpredsjednik Vlade i ministar obrane Damir Krstičević, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ministrica regionalnoga razvoja i fondova Europske unije Gabrijela Žalac, ministar državne imovin, Goran Marić i ministar uprave, Lovro Kuščević.

FOTOGALERIJA


Najave