Tunel "Sv. Ilija": nakon probijanja danas raščiščavanje glavne tunelske cijevi

Slika /arhiva/NSL tn-sv-Ilija.jpg

Baška voda/Bast, 22. siječnja 2010. gradilište tunela sv. Ilija na dam probijanja glavne tunelske cijeviRadovi u tunelu "Svetom Iliji" kroz Biokovo, u kojemu su jučer popodne mineri splitskoga Konstruktor-inženjeringa probili posljednje metre stijena što su dijelile južnu i sjevernu stranu Biokova, nastavljeni su danas raščišćavanjem i saniranjem glavne tunelske cijevi.

Tunel "Sveti Ilija" je u vladinu "recesijskom paketu" međutim uvjeren sam da izgradnja tunela neće stati jer će njegovo značenje za Imotsku krajinu i Makarsko primorje prepoznati i Splitsko-dalmatinska županija, kazao je danas novinarima načelnik općine Baške Vode Joško Roščić.

Miroslav Gaće, načelnik zagvoške općine, kazao je kako se probojem tunela "otvaraju novi vidici" gospodarskoj razvijenosti i turističkom vrjednovanju Zabiokovlja. Kako je rekao, nada se također da će se naći i financijska sredstva kako bi se tunel završio i spojio zaleđe Dalmacije s Makarskim primorjem.Baška voda/Bast, 22. siječnja 2010. postavljanje eksplozivnih punjenja tijekom pripreme za probijanje glavne tunelske cijevi

Nastavak radova na potpunom uređenju tunela, dugog 4250 i ukupne širine 11 metara s dva vozna traka široka 7,7 metara, upitan je, kazao je glavni projektant Ivan Galić, dipl. ing. iz Konstruktor-inženjeringa, dodavši kako je probijanje tunela bio jedan od najzahtjevnijih pothvata ne samo u Hrvatskoj nego i Europi.

Naime, iznad tunelske cijevi biokovska stijena je visoka 1300 metara, što je otežavalo bušenje zbog visokog nasloja i naprezanja kamena koji je po sredini tunela često pucao, a zatečena su i tri kraška ponora u pomoćnoj cijevi koji su uspješno premošteni.

Iz utrobe Biokova za glavnu i pomoćnu tunelsku cijev iskopano je ukupno 460.000 prostornih metara materijala.

Baška voda/Bast, 22. siječnja 2010. probijena i prohodna glavna tunelska cijev u tunelu sv. IlijaJoš treba probiti južna tunelska vrata u Batu jer se zbog neriješenih imovinsko-pravnih odnosa i u tunel s južne strane ulazi kroz zaobilazni pomoćni ulaz, a treba izgraditi i pristupnu prometnicu od državne ceste D8 do južnih vrata tunela u Bastu. Prva projektna inačica te ceste bila je vrlo skupa.


(Hina) 



Najave