Savjetovanje o održavanju cesta

Slika /arhiva/sibenik-ww.jpg

Pomoćnik ministra mora, turizma, prometa i razvitka Igor Malý najavio je skoru izmjenu Zakona o javnim cestama zbog njegova usklađivanja s standardima EU na Drugom hrvatskom savjetovanju o održavanju cesta, koje su održava danas i sutra u hotelima Solaris u Šibeniku, a okupilo je 350 sudionika iz cijele Hrvatske.

Tema savjetovanja je provedba Zakona o javnim cestama, skup se održava pod pokroviteljstvom Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka, a organizator je gospodarsko interesno udruženje Hrvatski cestar. Suorganizatori su Hrvatske ceste, Hrvatske autoceste, Autocesta Rijeka-Zagreb i Udruga županijskih uprava za ceste Hrvatske.

Prema riječima direktorice Hrvatskog cestara Jadranke Juriša, cilj savjetovanja je ukazati koliko su održavanje cesta i usklađenosti zakonskih odredaba važni za sigurnost u prometu.

Predsjednik Skupštine udruženja Hrvatski cestar Stjepan Bogović istaknuo je kako nije važno samo graditi nove ceste, već je potrebno i održavati postojeće, a pogotovo s obzirom na skori ulazak u Europsku uniju koji pred Hrvatsku stavlja nove obveze kada je riječ o održavanju cestovne mreže i infrastrukture.

Sve do prije nekoliko godina izgradnja cesta bila je u prvom, a održavanje cesta u drugom planu, kazao je predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta Mario Crnjak.

Za održavanje cesta nisu se mogla dobiti sredstva i sve je bilo podređeno izgradnju novih cesta. Možda su za to krivi i političari jer je njima gradnja cesta uvijek atraktivnija od održavanja, ali i oni koji se brinu za održavanje cesta, jer nisu bili dovoljno glasni, zaključio je Crnjak.

Podsjetio je kako Hrvatska sada ima autoceste s kojim se može podičiti. Od ukupno 29.000 kilometara cesta na autoceste otpada 1.100 kilometara.

No, sredstva koja se izdvajaju za održavanje, osobito županijskih i nerazvrstanih cesta, još uvijek nisu dovoljna. Na tim se cestama, kazao je, odvija i najveći dio prometa u Hrvatskoj, budući da na autoceste otpada samo 4 posto ukupnog prometa.

Velik problem u održavanju cesta je i zakonska, odnosno tehnička regulativa, pa su tako, primjerice, od 27 provedbenih zakona za samo njih nekoliko doneseni normativni akti, naglasio je direktor Sektora održavanja Hrvatskih autocesta Tomo Vidović.

Predsjednik Udruge županijskih uprava za ceste Hrvatske Željko Tomljenović iznio je podatak kako je još prije osam godina rečeno da u 2007. godini treba postići 100 postotno održavanje cesta, no ono se danas kreće od 40 do 60 posto. (Hina)



Vijesti iz medija