Sanirano onečišćenje mora kod naftnih terminala u Bakarskom zaljevu, Ministarstvo naložilo inspekcijske nadzore svih naftnih terminala

Slika /arhiva/nsl LK-grb.JPG

Onečišćenje mora i morskog okoliša srednjeg intenziteta dogodilo se noćas kod INA-inih naftnih terminala u Bakru, tijekom postupka pretovara nafte iz naftnoga lučkog spremnika u teretni brod.

Djelatnici nadležne Lučke ispostave Bakar te Lučke kapetanije Rijeka po zaprimanju obavijesti o incidentu odmah su krenuli prema dojavljenome onečišćenju, o čemu su istovremeno obavijestili Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, Nacionalnu središjnicu za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) te Nacionalnu središnjicu za nadzor i upravljanje pomorskim prometom VTS Rijeka.

Dojavu o onečišćenju mora koje se dogodilo danas, 30. prosinca u 00.45 sati na poziciji lučkoga veza broj 5, luka posebne namjene „INA-naftni terminal Bakar“, djelatnici LI Bakar zaprimili su od dežurnoga lučkog agenta, slijedom čega je pokrenuta koordinirana akcija uklanjanja i saniranja posljedica onečišćenja. Na poziciju onečišćenja angažirana je tvrtka specijalizirana za komercijalno uklanjanje i saniranje onečišćenja mora i morskog okoliša, čiji djelatnici su oko 01.00 sat širenje onečišćenja morem uspješno ograničili plutajućim branama, nakon čega su započeli postupak saniranja disperzantima.

Očevidom o uzrocima onečišćenja djelatnici LI Bakar na poziciji događaja utvrdili su da se incident dogodio tijekom pretovara nafte iz  INA-inih spremnika na teretni motorni brod naziva „MARISA N.“, kada je u 00.45 sati došlo do puknuća armirane fleksibilne cijevi za ukrcaj tereta na imenovani brod, pri čemu se dogodilo onečišćenja mora u obuhvatu 800 metara kvadratnih, zatim na dijelu obalnog terminalskoga postrojenja u neposrednoj blizini naftnoga spremnika te na utovarnome brodu, na koji je do trenutka incidenta ukrcano oko 900 CBM tereta u prisutnosti prvoga časnika palube i jednoga mornara. Osim onečišćenja u ovom incidentu srećom nitko nije ozlijeđen.

Prema izuzetim izjavama očevidaca događaja, oko jedne minute nakon puknuća armirane fleksibilne cijevi (AFC) djelatnik INA-e zatvorio je posljednji ventil u nizu prije AFC-a, uslijed čega se dogodio nagli porast pritiska te proboj brtve na cjevovodu 10-tak metara prije AFC-a, što je prouzročilo dodatno onečišćenje na ostalim cjevovodima, betonskom pristanu i operativnoj cesti na području terminala.

Djelatnici nadležne Lučke ispostave Bakar i Lučke kapetanije Rijeka u okviru očevida provode nadzor brodske dokumentacije kao i ateste o ispravnosti terminalske opreme u skladu sa mjerama propisanim Pomorskim zakonikom.

Državna tajnica za more, Maja Markovčić Kostelac naredila je koncentriranu inspekcijsku kampanju u svim naftnim terminalima, a radi utvrđivanja stanja opreme i uređaja u cilju prevencije ovakvih događaja.



Pisane vijesti