Sabor o izmjenama zakona o željeznici

Slika /arhiva/Hrvatski grb - sabor1.jpg

Izmjene zakona o željeznici u saborskoj su raspravi podržali klubovi HDZ-a, SDP-a i HNS-a s tim da su iz oporbe ponovno upozorili na nekonkurentnost HŽ-a na tržištu željezničkih usluga.

Po riječima državnog tajnika iz Ministarstva prometa Branimira Jerneića, izmjene Zakona o željeznici donijet će veću neovisnost Upravitelja infrastrukture i njegovih osnovnih funkcija od ostalih željezničkih prijevozničkih djelatnosti, a time i otvoreniji pristupu tržištu željezničkih usluga.

Osim toga, dodatno će se uskladiti odredbe o koncesijama za gradnju i upravljanje željezničkom infrastrukturom s odredbama novog Zakona o koncesijama.

SDP-ov Gordan Maras je upozorio da je HŽ nekonkurentan na tržištu željezničkih usluga u odnosu na strance ocijenivši da će zbog toga biti u problemu 2500 zaposlenih u HŽ cargu.

Smatra da će stranci najviše biti zainteresirani za željezničke pravce Zagreb-Vinkovci te od mađarske granice do Rijeke. Upozorio je kako još uvijek nema ulaganja u željezničku infrastrukturu, novac se, kaže, troši netransparentno, a postoje i sumnje na kriminal.

Sramotno je da se sada, po voznom redu, od Vinkovaca do Zagreba vozi tri i pol sata, a do 1990. godine vozilo se pola sata kraće, kazao je dodajući da je od približno 3000 km pruga na samo 122 km moguće voziti do 140 km/h, dok se ponegdje vozi svega 20 na sat.

Niko Rebić (HDZ) je pak naveo da je hrvatski prometni prostor uključen u mrežu paneuropskih koridora te naveo da će se željeznička mreža morati modernizirati kako bi udovoljila europskim tehničko-tehnološkim normama.

Klub HNS-a upozorio je da se većina novca ulaže u izgradnju autocesta te subvencije HŽ-u, što nije razvoj željeznice.

Zastupnici su danas podržali i izmjene zakona o Agenciji za regulaciju tržišta željezničkih usluga i izmjene zakona o žičarama, također zbog usklađivanja sa Zakonom o koncesijama.


(Hina)



Vijesti iz medija