Sabor donio Zakon o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu

Slika /arhiva/08540020w.JPG

Hrvatski sabor donio je danas Zakon o  prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu, uz Vladin amandman po kojemu se privatizacija Jadrolinije, najvećeg domaćeg brodara, može obaviti samo temeljem posebnog zakona, i to nakon dodjele koncesija za sve državne linije.

Ministar mora Božidar Kalmeta pojasnio je da se tim amandmanom otklanja mogućnost da se eventualna privatizacija Jadrolinije provede mimo odluke Sabora, čime je Vlada uvažila najveću primjedbu oporbenih klubova, ali i Sindikata pomoraca Hrvatske te Udruge brodara Mare Nostrum.

U zakon, kojim Vlada kani zaštititi domaće brodare, te poboljšati povezanost otoka s kopnom i sigurnost plovidbe, ušao je i Vladin amandman kojim se ukida ranija odredba po kojoj se stranom brodaru iznimno mogla dati koncesija ako na natječaju nema zainteresiranih hrvatskih brodara.

Unatoč SDP-ovim primjedbama da će proširenje broja članova Upravnog vijeća Agencije za obalni linijski pomorski prijevoz s predstavnicima brodara i sindikata pomoraca, baciti sumnju u rad Agencije jer će ti članovi biti osobno, ne stručno zainteresirani, saborska je većina prihvatila Vladin amandman u tom dijelu.

Prihvaćen je i amandman kojim se onemogućava strancima da konkuriraju za članove posade broda, te se propisuje da su članovi posade broda hrvatski državljani koji imaju sklopljen ugovor o radu s brodarom, a isti se temelji na minimalnim radnim i socijalnim standardima utvrđenim između predstavnika brodara i pomoraca.

Vlada je amandmanom, koji je također postao sastavni dio zakona, propisala da prednost prilikom davanja koncesija ima brodar koji je ponudio veću naknadu za koncesiju na određenoj liniji, ne traži potporu ili traži manju visinu potpore, koji kao kompanija dulje vremensko razdoblje obavlja javni prijevoz, te koji ima brod manje starosti, a veće udobnosti. (Hina)



Pisane vijesti