Prvi dio brze ceste Trogir-Split-Omiš u prometu od 1. srpnja

Slika /arhiva/t-s-o-cesta.jpg

Prvi, novoizgrađeni dio buduće četverotračne brze ceste Trogir-Split-Omiš, vrijedne oko 200 milijuna eura, od Solina do Kaštel Gomilice, dugačak 4,2 kilometra, bit će pušten u promet do 1. srpnja, potvrdile su danas Hrvatske ceste.

Sav promet već nekoliko dana teče novoizgrađenim sjevernim kolnikom kako bi se na tom dijelu na vrijeme rekonstruirala dva južna traka jadranske magistrale, državne ceste D-8.

Dovršavaju se i dva čvorišta koja će omogućiti lakše spajanje sa starom kaštelanskom cestom. Prvo je čvorište na spoju nove ceste s 20-ak godina starom četverotračnom cestom, to jest splitskom obilaznicom od Solina, preko Splita, do Stobreča na istoku, a drugo je izgrađeno između Kaštel Sućurca i Kaštel Gomilice.

Posljednjih su dana, unatoč povećanom prometu na, inače, najprometnijoj cesti u tom dijelu uz obalu kojom na dan prođe i do 50 tisuća vozila, radovi znatno pojačani.

Kako ističe inženjer Tonči Ljubetić, zadužen za nadzor gradnje, radovi kasne zbog premještanja tri kilometra dugog električnog kabela kojim se napaja "Dalmacijacement" te problema s otkupom zemljišta i kuća koje su se morale srušiti budući da su bile na trasi nove ceste.

Povremeni prometni zastoji nužno prate tako zahtjevni projekt, koji se provodi uz istodobno održavanje prometa, no rokovi više nisu u pitanju, dodaje Ljubetić.

Novi dio ceste u cijelosti će biti zatvoren još samo sutra, kada će se promet preusmjeriti kroz Kaštela kako bi se dovršilo asfaltiranje južnih trakova i raskrižja te provjerila tehnička ispravnost.

Nakon turističke sezone nastavit će se gradnja dvaju novih trakova ceste prema Trogiru, a ljeto će se iskoristiti za rekonstrukciju pristupnih cesta te za otkup zemljišta kako bi se svih 20 kilometara od Solina do Trogira moglo dovršiti u roku, do ljeta 2008.

Na jesen bi trebala početi i gradnja nove, 11 kilometara duge četverotračne ceste od Stobreča do Dugog Rata, gdje je nemoguće dograditi i rekonstruirati cestu kao od Solina do Trogira.

Na preostalih devet kilometara od Dugog Rata do Omiša, zbog zahtjevnosti trase, izgradit će se nova dvotračna cesta sa 180 metara dugim mostom preko rijeke Cetine i čak devet tunela.

Cesta će zaobići Omiš, koji je sada usko grlo na jadranskoj magistrali, te će se četiri kilometra istočno od toga grada spojiti s magistralom prema Makarskoj.

Dovršetkom brze ceste Trogir-Split-Omiš omogućit će se brži i sigurniji promet na najopterećenijem dijelu uz obalu - oko drugoga po veličini hrvatskoga grada. (Hina)
 

 



Vijesti iz medija