Prva vožnja vlakom od Hamburga do Rijeke bez zamjene lokomotive

Slika /arhiva/060608-ri1w.jpg

(foto: FaH, Miljenko Klepac)Sezonski agencijski autovlak DB AutoZug GmbH, pod nazivom "Četiri zemlje, jedna lokomotiva", danas je s oko 150 putnika, 40 automobila i 30-ak motocikala, završio prvu promidžbenu vožnju na liniji od Hamburga do Rijeke.

Riječ je o vlaku koji je prvi put na liniji od Hamburga do Rijeke prometovao preko triju granica bez zamjene lokomotive, na sezonskoj liniji koja se održava oko dvije godine. Projekt je ostvaren u suradnji željezničkih poduzeća iz Njemačke, Austrije, Slovenije i Hrvatske.

Prema najavi, vlak je u Rijeku trebao stići u 11,37 sati, ali je, kako su kazali predstavnici Hrvatskih željeznica (HŽ), kasnio zbog carinskih formalnosti i pregleda putnika, pa je na kolodvor stigao oko 12,40 sati.

Izvršni direktor Putničkoga prijevoza HŽ-a Stjepan Juretić rekao je na konferenciji za novinare da je vlak od Hamburga do Rijeke prometovao tehnički besprijekorno, ali da kvaliteta prijevoza još nije na planiranoj razini.

(foto: FaH, Miljenko Klepac)Po Juretićevim riječima, cilj je projekta skratiti zadržavanje vlaka na graničnim prijelazima radi tehničkih izmjena, kao i radi carinskih formalnosti što, kako je rekao, tek treba riješiti.

Prema voznom redu, vlak će prometovati od 7. svibnja do 19. rujna. Nedjeljom će kretati iz Hamburga u 13,20 sati, a u Rijeku će stizati u ponedjeljak u 11,37 sati. Povratak iz Rijeke predviđen je ponedjeljkom u 16,20 sati, a u Hamburgu bi trebao biti u utorak u 14,42 sati.

Cijena je povratne karte, za primjerice dvije osobe i automobil, oko 600 eura.

Vlak pokreće Siemensova električna lokomotiva tipa ES 64 F4 tvrtke Siemens Dispolok GmbH koja može postići brzinu od 140 kilometara na sat i može se koristiti u svim zemljama gdje je kolosijek standardne širine.

Juretić je rekao da će od sljedeće godine HŽ održavati, uz postojeće dvije,  tri linije prema Njemačkoj. U voznom redu HŽ-a sada su vožnje od Hamburga do Rijeke i od Dortmunda do Rijeke, a dogovorena je linija između Splita i Muenchena.

HŽ je dogovorio i nove linije od Beograda do Rijeke te od Beograda do Splita, a u tijeku su razgovori o uvođenju linija Prag-Bratislava-Split i Pula-Muenchen.

Prema podacima iz HŽ-a, oko 35 posto putnika, koji u Hrvatskoj koriste javni prijevoz, putuje željeznicom. U 2005. HŽ je prevezao 39,8 milijuna putnika, oko 8 posto više nego u prethodnoj godini. U prvom tromjesečju ove godine broj prevezenih putnika povećan je za oko 10 posto, a do 2010. planira se povećanje broja putnika za 4 do 5 posto u svakoj godini.

Na konferenciji za novinare bili su još predstavnici Slovenskih željeznica, tvrtki DB-AutoZug i Siemens Dispolok.

Među ostalim, oni su istaknuli da željeznice nisu konkurencija jedna drugoj, nego da su zajednički konkurenti željeznicama svih zemalja avionski i autobusni prijevoz. (Hina)



Vijesti iz medija