- Objavljeno: 01.07.2011.
Promotivna vožnja niskopodnog elektromotornog vlaka
Hrvatske željeznice i Končar organizirali su danas promotivnu vožnju prototipa niskopodnog elektromotornog vlaka za regionalni prijevoz, na relaciji Zagreb – Dugo Selo i nazad, koji su proizveli Končar i TŽV Gredelj u suradnji s dobavljačima.
Na svečanosti promotivne vožnje elektromotornim vlakom sudjelovala je i predsjednica Vlade Republike Hrvatske Jadranka Kosor istaknuvši da je Vlada unatoč krizi nastojala osloboditi što više sredstava za ulaganja u željeznicu, koja mora biti jedan od stupova gospodarstva.
Vlak, koji će prometovati uglavnom između Zagreba i Vinkovaca te Zagreba i Siska, duljine je 75 metara, ima 212 sjedećih i 220 stajaćih mjesta, a može postići najveću brzinu od 160 kilometara na sat. Ima osam vrata za brzu izmjenu putnika, a putnički je prostor u potpunosti klimatiziran i pokriven video-nadzorom. Cijena vlaka nešto je manja od pet milijuna eura.
Vlak, kao sustav i svi njegovi glavni dijelovi - glavni elektromotorni pogon, sustav upravljanja i komunikacija, kolni ormari, okretna postolja i dr., razvijeni su u Končaru koji je podnio cjelokupni trošak razvoja.
Hrvatske željeznice i Končar organizirali su danas promotivnu vožnju prototipa niskopodnog elektromotornog vlaka za regionalni prijevoz, na relaciji Zagreb – Dugo Selo i nazad, koji su proizveli Končar i TŽV Gredelj u suradnji s dobavljačima.
Na svečanosti promotivne vožnje elektromotornim vlakom sudjelovala je i predsjednica Vlade Republike Hrvatske Jadranka Kosor istaknuvši da je Vlada unatoč krizi nastojala osloboditi što više sredstava za ulaganja u željeznicu, koja mora biti jedan od stupova gospodarstva.
Vlak, koji će prometovati uglavnom između Zagreba i Vinkovaca te Zagreba i Siska, duljine je 75 metara, ima 212 sjedećih i 220 stajaćih mjesta, a može postići najveću brzinu od 160 kilometara na sat. Ima osam vrata za brzu izmjenu putnika, a putnički je prostor u potpunosti klimatiziran i pokriven video-nadzorom. Cijena vlaka nešto je manja od pet milijuna eura.
Vlak, kao sustav i svi njegovi glavni dijelovi - glavni elektromotorni pogon, sustav upravljanja i komunikacija, kolni ormari, okretna postolja i dr., razvijeni su u Končaru koji je podnio cjelokupni trošak razvoja.
Predsjednica Vlade Jadranka Kosor koja je prisustvovala promotivnoj vožnji kazala je kako je Vlada unatoč krizi nastojala osloboditi što više sredstava za ulaganja u željeznicu, koja mora biti jedan od stupova gospodarstva. Ove godine ukupne investicije Hrvatskih željeznica iznose 1,5 milijardi kuna, za 2012. planirane su dvije milijarde, a za 2013. 2,2 milijarde kuna. Te godine investicije bi zbog ulaska Hrvatske u EU mogle biti i više, rekla je premijerka.
Predsjednik Uprave HŽ holdinga Zlatko Rogožar ocijenio je da je današnje puštanje u komercijalnu upotrebu niskopodnog elektromotornog vlaka, HŽ-ov odgovor na krizu u obliku vrhunskog proizvoda. Kako je najavio, ubrzo slijedi potpisivanje ugovora za sedam elektromotornih vlakova, a do 2015. godine na domaćim prugama trebalo bi ih biti 41.
HŽ je naručio tri prototipa vlakova - drugi se dovršava se u Gredelju, a radi se o elektromotornom vlaku za gradsko-prigradski promet. Treći, koji bi trebao biti gotov početkom jeseni, je dizel-električni vlak za regionalni promet.
Predsjednik Uprave Končar Elektroindustrije Darinko Bago rekao je da je proizvodnja vlakova za HŽ izuzetno bitna za Končar i Gredelj zbog stjecanja referenci za inozemno tržište. Istaknuo je visok udio domaćih komponenti u novom vlaku, između 65 i 75 posto, a u serijskoj proizvodnji taj bi udjel po njegovim riječima trebao biti veći od 75 posto.
Na promotivnoj vožnji elektromotornim vlakom sudjelovali su, među ostalim, i potpredsjednik Vlade i ministar regionalnog razvoja, šumarstva i vodnog gospodarstva Božidar Pankretić, ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta, ministar gospodarstva, rada i poduzetništva Đuro Popijač, ministar pravosuđa Dražen Bošnjaković te drugi uzvanici.