Pri kraju premoštenje rijeke Cetine na budućoj autocesti Split - Dubrovnik

Slika /arhiva/Most Cetina 4.jpg

Radnici splitskog "Konstruktor - Inženjeringa" pri kraju su prve faze izgradnje 140 metara dugog, 28 širokog  i 100 metara visokog mosta, kojim će biti premoštena rijeka Cetina na dionici autoceste Zagreb - Split - Dubrovnik od Dugopolja do Ploča, a koji bi u cijelosti trebao biti dovršen do travnja iduće godine, potvrđeno je u Hrvatskim autocestama.

Most, čija je gradnja počela početkom godine, trebao bi biti spojen za 15-ak dana, a vrijednost radova iznosi 75 milijuna kuna.

Središnji je raspon mosta 90 metara od jedne do druge strane stotinjak metara dubokog kanjona rijeke Cetine, na lokaciji Šćadin, i jedan je od kapitalnih objekata na toj dionici.

Konfiguracija terena i strogo vođenje računa o zaštiti okoliša, sukladno Studiji utjecaja, zbog čega se u kanjon nisu postavljale skele, otežala je ionako složen zadatak izvođača koji su u gradnji mosta koristili tehnologiju tzv. slobodne konzolne gradnje. Iskapanje temelja također se izvodilo primjerenom tehnologijom kojom je na najmanju mjeru svedeno ispuštanje građevinskih materijala, u prvom redu betona, u korito rijeke koje će, nakon završetka svih radova, biti vraćeno u prvobitno stanje.

I pri gradnji prilaznih putova moralo se spriječiti odronjavanje kamenja u rijeku, no najteži je dio iza graditelja koji sada pripremaju nastavak gradnje kako bi most bio na vrijeme dovršen, ističu u HAC-u.

Radovi na cijeloj dionici autoceste od Biska do Šestanovca, kojoj "pripada" most na Cetini, dugoj 26 kilometara, napreduju planiranom dinamikom i trebali bi, kao i most, biti dovršeni do iduće turističke sezone.

Na nekim se dijelovima još izvode zemljani radovi, a gradi se i 20-ak objekata - uz most, još tri vijadukta, pet tunela, od kojih su tri umjetna, te više prolaza, propusta i podvožnjaka.

Dionica od Dugopolja do Ploča, ukupne dužine oko 97 kilometara, trebala bi u cijelosti biti dovršena do kraja 2008. godine.

Radovi su vrijedni oko 6 milijardi kuna, a samo u gradnju dionice Dugopolje - Šestanovac bit će uloženo milijardu i 600 milijuna kuna. Brzo napredovanje radova omogućile su povoljne vremenske prilike s malo oborina.

Od Dugopolja do Ploča radovi su podijeljeni na tri podsektora s ukupno pet dionica. Od zahtjevnijih objekata na toj dionici izdvajaju se i tunel Golubinka sa svojih 1900 metara i 88 metara dug vijadukt Pervan.

Na dijelu autoceste od Šestanovca do Zagvozda te do Ravče u tijeku je izmještanje i polaganja vodovodnih i elektroinstalacija.

Izvođači su splitski Konstruktor - Inženjering, varaždinski Vijadukt te zagrebačka Hidroelektra - Niskogradnja s više podizvođača.

Nakon dovršenja autoceste do Ploča nastavit će se s izgradnjom prema Dubrovniku, a za te se dionice već priprema dokumentacija. (Hina)



Vijesti iz medija