Pri HGK osnovano udruženje za telekomunikacije

Slika /arhiva/j0382840.jpg

Udruženje za telekomunikacije, koje je danas osnovano pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK), ima za cilj pridonijeti dovršenju liberalizacije hrvatskog telekom tržišta, aktiviranju rasprave o mogućnostima najma i izgradnje optičkih mreža tvrtki u javnom sektoru, omogućiti građanima usluge europske kvalitete i standarda te drugo.

Osnivačkoj skupštini Udruženja odazvalo se 30-ak predstavnika tvrtki-davatelja telekom usluga u Hrvatskoj, a za predsjednika je izabran glavni operativni direktor i član Uprave Portusa Petar Čavlović.

Udruženje će s konkretnim radom početi u prvom tromjesečju iduće godine, a, kako je kazao Čavlović, već sada je sigurno da će u njegovom radu sudjelovati gotovo sve tvrtke iz tog sektora, kojih je u Hrvatskoj registrirano 50-ak.

Dodao je i da je osnivanje tog Udruženja logičan slijed događanja na hrvatskom telekom tržištu u zadnjih godinu i pol dana, tijekom kojih se tržište počelo liberalizirati ne samo pojavom novih operatera u fiksnoj i mobilnoj telefoniji nego i novih tehnologija te prvim razgovorima o prelasku s analogne na digitalnu televiziju.

Osnivanje Udruženja pozdravio je i državni tajnik za promet pri Ministarstvu mora, turizma, prometa i razvitka Dražen Breglec, naglasivši da je u zadnjih godinu i pol prijeđen 'težak, ali povijesni put' ka otvaranju procesa liberalizacije telekom tržišta u Hrvatskoj. Iako taj proces još nije gotov, Breglec ocjenjuje da Hrvatska već sada ima efikasno, učinkovito i profitno interesantno telekom tržište.

Utjecaj tog tržišta vrlo je značajan i za razvoj te funkcioniranje gospodarstva u cjelini, budući je riječ, kako je kazao, o stotinama milijuna eura ulaganja operatera na godišnjoj razini. Takva ulaganja osim liberalizaciji tržišta, čija se kulminacija očekuje u 2006., pridonijet će i uštedama hrvatskih građana za telekomunikacijske usluge u sličnim iznosima ulaganja, istaknuo je Breglec.

Direktorica Sektora za promet i veze HGK Ljubica Herceg izrazila je zadovoljstvo odazivom tvrtki na osnivanje Udruženja, posebno onih s područja kabelske distribucije, kojih je u Hrvatskoj 12.

Iznijela je i procjenu da je vrijednost telekom tržišta u Hrvatskoj veća od 20 milijardi kuna godišnje te da ima stalnu tendenciju rasta. (Hina)



Vijesti iz medija