- Objavljeno: 17.07.2013.
Preuzimanje upravljačkih prava i početak radova gradnje novog putničkog terminala Zračne luke Zagreb očekuje se krajem rujna
U Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture danas je održana konferencija za novinare na kojoj su potvrđeni najavljivani rokovi preuzimanja upravljanja Zračnom lukom Zagreb i početka građenja novog putničkog terminala. Ministar Siniša Hajdaš Dončić rekao je kako se očekuje da će Ministarstvo graditeljstva tijekom kolovoza izdati građevinsku dozvolu. Početak gradnje shodno tome očekuje se krajem rujna, odnosno početkom listopada.
Na učestala pitanja u posljednje vrijeme, hoće li se mijenjati projektno rješenje putničkog terminala, ministar je odgovorio da neće doći do nikakvih promjena rješenja.
„Ovaj projekt uključuje sedam svjetskih respektabilnih dioničara, Bouyques, ADP, EIB, Svjetska banka, Deutche banka, Uni Credito i Viadukt i razumljivo je da tako složen ugovor s puno uključenih partnera zahtijeva dugotrajne pregovore za definiranje svih detalja. Svjetska praksa pokazuje da se projekti javno-privatnog partnerstva ovog tipa pripremaju najmanje dvije godine što znači da smo mi u okvirima tog predviđenog vremena“, naglasio je ministar i dodao: „Mi štitimo interese Hrvatske, Zagreba i zaposlenika Zračne luke Zagreb. Država ne izdaje nikakva jamstva za ovu investiciju, budući je osiguranje financijskih sredstava obveza koncesionara u potpunosti.“
Christophe Petit, direktor razvoja Bouygues Batiment International istaknuo je: „Financijska konstrukcija je zatvorena, sporazum s bankama potpisan, a investitori su i dalje vrlo aktivni i zainteresirani da se projekt čim prije završi. Ponavljam kako nema poteškoća, projekt ide u svojim rokovima, a početak gradnje očekujemo u krajem rujna. Hrvatska Vlada je težak pregovarač.“
Na novinarska pitanja o problemima tijekom pregovora ministar Siniša Hajdaš Dončić odgovorio je kako su sve prepreke riješene.
Jacques Follain, direktor ADPM-a (Aéroports de Paris Management) na konferenciji je istaknuo zadovoljstvo uspostavljenim odnosima s hrvatskom Vladom i savjetnicima, te naglasio kako ekipe ADP-a već dulje vrijeme rade i uspješno surađuju s timovima ZLZ-a.
„Razgovarali smo s Croatia Airlinesom, jasno nam je da je CA interes kako Zračne luke Zagreb tako i Republike Hrvatske. Započeli smo razgovore s brojnim drugim zrakoplovnim prijevoznicima u cilju razvoja novih ruta preko Zagreba. Prve rezultate tih razgovora očekujemo već 2014. godine. Spremni smo krajem rujna preuzeti upravljanje Zračnom lukom Zagreb i započeti s radovima“, podvukao Jacques Follain, direktor ADPM-a.
Projekt izgradnje putničkog terminala Zagreb vrijedan je 236 milijuna eura, a šest je dioničara tvrtke Međunarodna zračna luka Zagreb. Aeroport de Paris i Bouygues Batiment International zajedno imaju 65 posto udjela u konzorciju, međunarodna financijska korporacija IFC ima 20 posto, Croatia osiguranje 10 posto i Viadukt pet posto.
ZAIC je izabran u lipnju 2011. godine u prvom krugu javnog nadmetanja za izgradnju i upravljanje putničkim terminalom Zračne luke Zagreb među petero natjecatelja, a tražene sposobnosti dokazao je jamstvenim ugovorima koje ima s dvije multinacionalne kompanije iz područja zračne industrije i prometa i koje ga prate u projektu.
Na učestala pitanja u posljednje vrijeme, hoće li se mijenjati projektno rješenje putničkog terminala, ministar je odgovorio da neće doći do nikakvih promjena rješenja.
„Ovaj projekt uključuje sedam svjetskih respektabilnih dioničara, Bouyques, ADP, EIB, Svjetska banka, Deutche banka, Uni Credito i Viadukt i razumljivo je da tako složen ugovor s puno uključenih partnera zahtijeva dugotrajne pregovore za definiranje svih detalja. Svjetska praksa pokazuje da se projekti javno-privatnog partnerstva ovog tipa pripremaju najmanje dvije godine što znači da smo mi u okvirima tog predviđenog vremena“, naglasio je ministar i dodao: „Mi štitimo interese Hrvatske, Zagreba i zaposlenika Zračne luke Zagreb. Država ne izdaje nikakva jamstva za ovu investiciju, budući je osiguranje financijskih sredstava obveza koncesionara u potpunosti.“
Christophe Petit, direktor razvoja Bouygues Batiment International istaknuo je: „Financijska konstrukcija je zatvorena, sporazum s bankama potpisan, a investitori su i dalje vrlo aktivni i zainteresirani da se projekt čim prije završi. Ponavljam kako nema poteškoća, projekt ide u svojim rokovima, a početak gradnje očekujemo u krajem rujna. Hrvatska Vlada je težak pregovarač.“
Na novinarska pitanja o problemima tijekom pregovora ministar Siniša Hajdaš Dončić odgovorio je kako su sve prepreke riješene.
Jacques Follain, direktor ADPM-a (Aéroports de Paris Management) na konferenciji je istaknuo zadovoljstvo uspostavljenim odnosima s hrvatskom Vladom i savjetnicima, te naglasio kako ekipe ADP-a već dulje vrijeme rade i uspješno surađuju s timovima ZLZ-a.
„Razgovarali smo s Croatia Airlinesom, jasno nam je da je CA interes kako Zračne luke Zagreb tako i Republike Hrvatske. Započeli smo razgovore s brojnim drugim zrakoplovnim prijevoznicima u cilju razvoja novih ruta preko Zagreba. Prve rezultate tih razgovora očekujemo već 2014. godine. Spremni smo krajem rujna preuzeti upravljanje Zračnom lukom Zagreb i započeti s radovima“, podvukao Jacques Follain, direktor ADPM-a.
Projekt izgradnje putničkog terminala Zagreb vrijedan je 236 milijuna eura, a šest je dioničara tvrtke Međunarodna zračna luka Zagreb. Aeroport de Paris i Bouygues Batiment International zajedno imaju 65 posto udjela u konzorciju, međunarodna financijska korporacija IFC ima 20 posto, Croatia osiguranje 10 posto i Viadukt pet posto.
ZAIC je izabran u lipnju 2011. godine u prvom krugu javnog nadmetanja za izgradnju i upravljanje putničkim terminalom Zračne luke Zagreb među petero natjecatelja, a tražene sposobnosti dokazao je jamstvenim ugovorima koje ima s dvije multinacionalne kompanije iz područja zračne industrije i prometa i koje ga prate u projektu.