Premijer Sanader pustio u promet 37 km dionice Dugopolje-Šestanovac

Slika /arhiva/070627-AC1.jpg

Puštanjem u promet ove 37 km duge dionice Hrvatska je u mandatu ove Vlade izgradila 412 km autocesta, što je dvostruko više  od izgrađenog u razdoblju od 2000-2003, kazao je ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta prigodom današnje svečanosti otvorenja dionice Dugopolje-Šestanovac Autoceste A1 Zagreb-Split-Dubrovnik vrijedne 1,6 milijardi kuna koju je pustio u promet predsjednik hrvatske Vlade dr.sc. Ivo Sanader.

Premijer je tom prigodom najavio da će kroz mjesec dana biti raspisan javni natječaj za izgradnju drugih cijevi tunela Sv. Rok i Mala Kapela te skori početak izgradnje tunela kroz Biokovo i tunela Ravča-Drvenik. Raspisan je međunarodni javni natječaj za izgradnju mosta kopno-Pelješac, a do kraja kolovoza bit će izabran i izvođač radova, nastavio je premjer dodavši da nema nikakvih dvojbi oko gradnje tog mosta jer Bosna i Hercegovina ima pravo nesmetanog prolaza, ali isto tako Hrvatska ima pravo povezati svoj teritorij.

U skorijem razdoblju možemo očekivati i puštanje u promet dionice Đakovo-Sredanci na koridoru V c kroz Slavoniju, do kraja iduće godine završetak autoceste do Ploča, a onda njen nastavak do Dubrovnika, rekao je premijer najavivši skoru realizaciju stoljetnog projekta izgradnje kanala Dunav-Sava.

Javna rasprava za kanal Dunav-Sava je završena, dodao je Kalmeta, a izgradnja tog doista važnog pravca skratit će plovidbu za 416 km. Rekao je da je uz izgradnju autocesta u posljednje tri godine izgrađeno 200 km državnih cesta i rekonstruirano 900 km. Također, naglasio je da se prometnice grade u svim dijelovima Hrvatske: autocesta Zagreb-Sisak, Zagreb-Rijeka, a najavio je da krajem godine počinje izgradnja punog profila Istarskog ipsilona.

Projektira se nizinska pruga Zagreb-Rijeka, a na njoj krajem godine počinju radovi na dva tunela, naveo je Kalmeta. Izgrađena je spojna cesta Bisko-Čaporice s mostom preko Cetine, rekonstruirana Šestanovac-Dubci, a uskoro kreće modernizacija ceste Šestanovac-Cista Provo, Šestanovac-Zagvozd te izgradnja nove ceste do Brela, dodao je. Također, Kalmeta je najavio izgradnju ceste Zagvozd-Kamenmost s tunelom sv. Ilija kroz Biokovo, puni profil ceste Solin-Klis te četverotračnu cestu Solin-Trogir. Slijedi raspisivanje natječaja za četverotračnu cestu Stobreč-Omiš s obilaznicom Omiša i most Trogir-Čiovo. Ceste su postale hrvatski izvozni proizvod, naglasio je, a omogućuju sigurnost i brzinu putovanja, temelj su konkurentnosti i doprinose razvoju turizma. 

Mario Crnjak, predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta, kazao je da je riječ o  građevinski zahtjevnoj dionici na kojoj je izgrađeno 13 objekata, izdvojivši most preko rijeke Cetine kao najzahtjevniji te 4 vijadukta, 7 tunela i 1 odmorište. Naglasio je da će od danas sav tranzitni promet od Makarske prema Pločama biti preusmjeren na Šestanovac, čime će se rasteretiti jadranska magistrala.

Župan splitsko-dalmatinski Ante Sanader zahvalio je državi što je ustupila neplodno zemljište uz novu dionicu autoceste i time stvorila temelj za razvoj poslovnih zona i malog gospodarstva po kojem je, istaknuo je, Splitsko-dalmatinska županija prva u državi.

Radove na dionici od Dugopolja do Šestanovca izvodio je Hrvatski građevinski konzorcij koji čine Konstruktor-inženjering, Viadukt, Hidroelektra-niskogradnja, Cesta Varaždin, Zagorje Tehnobeton, Osijek Koteks, Ingra i Strabag.

Cestarina na toj dionici za osobni automobil iznosi 14 kuna, a od Zagreba do Šestanovca 171 kunu.

Otvorenju su bili nazočni i potpredsjednik Sabora Luka Bebić, ministri Ivan Šuker, Marina Matulović Dropulić i Božo Biškupić, čelnici gradova i općina uz autocestu, a blagoslov je uputio splitsko-makarski nadbiskup Marin Barišić.  

 



Vijesti iz medija