Predstavljena Strategija razvoja splitske luke

Slika /arhiva/map_gradska_luka-w.jpg

Strategija razvoja splitske gradske luke koju je, na inicijativu Lučke uprave, izradilo povjerenstvo na čelu s arhitektom Jerkom Rošinom, predstavljena je danas u Splitu.
 
Novi strateški dokument nastojat će, u skladu s novim GUP-om iskoristiti prednosti gradskih lučkih područja, te ispraviti infrastrukturne nedostatke koji sprječavaju jači pomorski napredak Splita i najprometnije luke na Jadranu koja s prometom od 3,5 milijuna putnika i 700 tisuća vozila zauzima treće mjesto na Sredozemlju (iza Napulja i Pireja), dok se tijekom sljedećih desetak godina predviđa rast broja prevezenih putnika na čak sedam milijuna.
 
Prema riječima arhitekta Jerka Rošina, splitska luka dosegla je gornju granicu svojih kapaciteta, a zbog zagušenosti, koja bi je mogla paralizirati, potrebno je preseliti željeznički kolodvor u Kopilicu te izmjestiti »Dalmacijavino« kako bi se otvorio veliki prostor, što je podržao i premijer Ivo Sanader koji je bio nazočan predstavljanju Strategije. Premještanjem željezničkog kolodvora iz centra grada, predviđeno i generalnim urbanističkim planom, dobiva se iznimno atraktivan prostor za gradnju drugih sadržaja, poput poslovnih centara, hotela i nužnog parkirališta.
 
Luka je izniman resurs jer već donosi 40 posto prihoda Grada, no, kako je prostor dominantno vlasništvo države, odnosno pomorsko dobro, treba nam podrška Vlade objasnio je Rošin. Čak 90 posto prometa luke čini inozemni, a čak 55 posto ukupnoga brodskog prometa ostvaruje se na relaciji Split - Brač. Kako su već prošle sezone u Split pristala čak 183 cruisera, Lučka će uprava već do sljedeće sezone sagraditi novi vanjski gat, vrijedan 45 milijuna kuna, za privez cruisera i trajekata za Supetar.
 
Budući da je Split vezan uz more, sve kreće iz luke i bez promišljanja njezine budućnosti ne može se ni razmatrati napredak grada. Hrvatska Vlada će poduprijeti sve kvalitetne programe, pa smo tako otvoreni za razgovore o aktiviranju Resnika, Sjeverne luke i pogotovo Lore, koja je u sadašnjem opsegu prevelika za potrebe Hrvatske ratne mornarice. Split mora biti najjača hrvatska luka i brojka od sedam milijuna putnika nije neostvariva, rekao je premijer Ivo Sanader.
 
Strategijom je predviđena gradnja međunarodnog terminala i vanjskih vezova na lukobranu, kao i produljenje triju postojećih gatova i gradnja pristaništa za manje krstaše na zapadnoj obali, pri čemu se ističe nužnost rješavanja cestovnih problema, kao i potreba korištenja kapaciteta luke Lore i terminala u Resniku.
 
Izrađivači Strategije predlažu da se međunarodni promet velikih brodova premjesti u Sjevernu luku te da se počne koristiti pristanište u Resniku, koje je u neposrednoj blizini zračne luke, kako bi putnici s čarter letova imali direktne katamaranske linije za otoke i ne bi trebali putovati preko Splita.
 
Luka je glavni resurs grada, ali je nedovoljno iskorištena te stoga valja ostvariti preduvjete za kvalitetan razvoj luke u kojemu će i Lora naći svoje mjesto u razvoju lučkih područja, rekao je tijekom predstavljanja Strategije gradonačelnik Splita Zvonimir Puljić.

Ovo je program od izuzetnog značenja, jer nudi rješenja za rasterećenje Gradske luke koja na postojećim kapacitetima svake godine bilježi znatni porast prometa, kazao je Branko Grgić, ravnatelj Lučke uprave i član Savjeta za izradu Strategije. Za sada se ne može govoriti o sredstvima koja će trebati za ostvarenje Strategije, jer tek očekujemo da ovaj dokument urodi konkretnim projektima koji bi se financirali iz državnih fondova, novcem Europske unije ili javno-privatnim partnerstvom, zaključio je Grgić. Nakon što je dovršena Strategija, planira se široka stručna i javna rasprava o predloženom širenju.

Uz predsjednika Savjeta Jerka Rošina, u izradi Strategije sudjelovali su ekonomski stručnjak dr. Davor Slišković (financijski planovi), dekan Pravnog fakulteta u Splitu prof. dr. Dragan Bolanča (pomorsko pravo), pročelnik Konzervatorskog odjela Split mr. Joško Belamarić (zaštita kulturne baštine), umirovljeni dipl. ing. strojarstva Leo Kuret (maritimni utjecaji), ekonomist Tomislav Tukić (financije), predavač na Ekonomskom fakultetu u Splitu dr. Branko Grčić (ekonomske analize i ravnatelj Lučke uprave Split Branko Grgić.

Aktualni izgled luke:

Karta splitske luke Bazen Gradska luka  Kaštelanski bazen B 
Kaštelanski bazen C  Vranjičko-Solinski bazen Bazen A



Pisane vijesti