Predstavljena najpovoljnija lokacija za gradnju luke Korčula

Slika /arhiva/zrn-banja.jpg

U Korčuli je večeras u organizaciji Grada Korčule i Županijske lučke uprave predstavljena Studija za odabir najpovoljnije lokacije za izgradnju nove luke Korčula.

O važnosti nove luke u Korčuli je u ime domaćina govorio gradonačelnik Korčule Mirko Duhović, naglasivši kako će stara gradska jezgra Korčule ubuduće biti oslobođena navale vozila i putnika koji su putovali brzim brodskim linijama.

Zamjenik župana Dubrovačko-neretvanske županije Frano Skokandić je rekao da je ova luka važna za cijeli otok Korčulu i kopneni dio preko Pelješca.

Vedran Leleković, ravnatelj Županijske lučke uprave Korčula, podsjetio je na akutni problem lučkog prometa koju je i ove godine posjetilo blizu sto tisuća putnika-turista, koje su na kružnim putovanjima dovodili veliki putnički brodovi "kruzeri" koji nisu mogli biti privezani uz korčulansku malu rivu, nego bi se sidrili u Pelješkom kanalu, i odatle putnike prevozili brodskim čamcima do Korčule. Probleme su stvarali i mnogi automobili i brojni putnici koji bi svakodnevno dolazili u Korčulu Jadrolinijinim brodovima na plovidbi iz Rijeke do Dubrovnika.

Dalje se tako ne može, rekao je Leleković,uz prognozu da je nedostatak modernog brodskog terminala prošlost.

Prije dvije godine bio je raspisan javni natječaj za izradu studije odabira najbolje lokacije novog brodskog terminala izvan grada Korčule. Za provedbu je izabrana tvrtka Arhitekt iz Splita koja je utvrdila da je među tri lokacije najbolja ona u Žrnovskoj Banji na lokaciji Polaćište dva kilometra udaljena od grada.

Županijska lučka uprava i Grad Korčula prihvatili su lokaciju ucrtati u Županijski prostorni plan i uskladiti sa PUP-om Grada Korčule, kazao je Leleković, nakon čega slijedi ishođenje lokacijske i građevinske dozvole i konačno gradnja luke, čiji će financijer (oko 25 milijuna eura ) biti Lučka uprava i Ministarstvo mora. Josip Borić, pomoćnik ministra u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, kazao je da se očekuje ulazak u program europskih predpristupnih fondova Europske banke, a resorno ministarstvo će osigurati sredstva za idejni i glavni projekt.

Pristanište bi se dijelilo na tri dijela, u jednom kraku bi pristajali kruzeri do 200 m duljine, drugi dio bi služio za brodove koji održavaju dužobalnu liniju (trajekti dužine oko 130 m) i treći pristan za manje trajekte (od 50 do 90 m) na liniji preko Pelješkog kanala i do Drvenika. Na samom pristaništu predviđen je smještaj za 200 automobila na ukrcajnim i iskrcajnim trakama, te za Korčulu veoma značajno i parkiralište s 200 parking mjesta, čime će se sami grad osloboditi poznatih ljetnih gužvi na dosadašnjoj maloj obali.


(Hina)



Pisane vijesti