Potpredsjednik Vlade i ministar Butković na konferenciji o logistici i distribuciji u Novom sortirnom centru HP-a

  • Slika /slike/foto 3_24/foto PPVRH-HPKONF 5-3_24/nsl PPVRH-HPKONF 5-3_24.jpg
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
Konferencija pod nazivom „Logistika i distribucija“ održana je u utorak, 5. ožujka u Novom sortirnom centru Hrvatske pošte u Velikoj Gorici, a uoči konferencije koju je organizirala Bloomberg Adria, sudionici konferencije imali su priliku obići i prostorije sortirnog centra i upoznati se s procesima koji se odvijaju u ovom logističkom centru Hrvatske pošte.

U svom uvodnom govoru potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković osvrnuo se i na važnost Novog sortirnog centra, otvorenog 2019. godine, te pojasnio kako je i za odabir lokacije važnost imala blizina Velike Gorice, međunarodne zračne luke, ali i autoceste. „Upravo je položaj jedna od najvažnijih odrednica logističkih i distributivnih centara, blizina prometnica kojom se doprema i otprema roba, ali i kvaliteta prometne mreže, brzina i cijena po kojoj se organizira usluga, imaju značajnu ulogu.“, pojasnio je uvodno ministar Butković te rekao Republika Hrvatska ima izniman geoprometni položaj. Istaknuo je i primjer luke Rijeka, čiji je značajan položaj i ranije prepoznat kroz Uredbu o TEN-T mreži, gdje je Rijeka pozicionirana na Mediteranskom koridoru kao luka osnovne mreže.

„Izmjenom TEN-T Uredbe Hrvatska je s postojeća dva pozicionirana na još dodatna dva koridora, a ono što je značajno je da su obuhvaćeni prostori Hrvatske koji dosadašnjom Uredbom nisu bili, što je onemogućavalo EU sufinanciranje projekata na tim područjima. Sada nam se, i u tom smislu, otvaraju velike mogućnosti za daljnji razvoj prometne infrastrukture.“, rekao je Butković pojasnivši da je dosadašnja situacija bila takva da jug Hrvatske nije bio na toj mreži, a sada se taj koridor proteže i do luke Split koja će biti luka osnovne mreže, kao i dio željezničko-cestovnog pravca prema Splitu.

Osvrnuo se i na trenutna ulaganja u dovršetak mreže autocesta, od dionice prema Sisku do dovršetka posljednjih pet kilometara Vc koridora te preostalih dionica na Jadransko-jonskom koridoru - Križišće Žuta lokva i dionica autocesta do Dubrovnika. U tom kontekstu rekao je kako je izgradnja logističkih i distributivnih centara ili poduzetničkih zona koje često nastaju uz izgradnju autocesta, između ostaloga, ono što se postiže kroz izgradnju prometne infrastrukture i kvalitetno planiranje mreža prometnica te je u tom smislu dobro da su u tijeku brojni prometni projekti.

„Kad govorimo o razvoju logističkih centara i tu treba spomenuti da planiramo definirati i razvoj novog intermodalnog pravca Zagreb - Rijeka sa spojem na budući terminal Krk. To je neka budućnost.“, rekao je potpredsjednik Vlade i ministar Butković govoreći o potrebi daljnjih ulaganja, od novog kontejnerskog terminala na Krku, koji je značajan zbog svojega geoprometnog položaja, preko izgradnje dvokolosječne željezničke pruge na relaciji Zagreb - Rijeka, koja će se realizirati u sljedećem operativnom razdoblju, do izgradnje Cargo centra Zagreb, koji se nameće kao kvalitetno rješenje zbog svojeg položaja.

„Mislim da se to nameće samo po sebi, tako da imamo zaista potencijala za daljnji razvoj logističkih centara, prvenstveno na koridorskim prugama. Želja nam je pokrenuti daljnje investicije i u tom smislu radimo i na nacionalnom logističkom konceptu, koji bi trebao biti temelj za sva ta daljnja ulaganja.“, zaključio je potpredsjednik Vlade i ministar Butković te dodao kako Vlada i Ministarstvo ostaju otvoreni za razgovore i primjedbe tako da „u daljnjem djelovanju i naravno dobrim pretpostavkama, koje već sad imamo, učinimo sve da budemo još prihvatljiviji za investitore i razvoj poduzetničkih zona.“

Vijesti iz medija