Potpredsjednik Vlade i ministar Butković na konferenciji HGK: „Brod, vlak, pogodak – Kako do punog potencijala Luke Rijeka?“

  • Slika /slike/foto 4_25/foto PPVRH-HGK 14-4_25/nsl PPVRH-HGK 14-4_25.jpg
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
(FOTO: HGK)

Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković sudjelovao je u ponedjeljak, 14. travnja na konferenciji pod nazivom „Brod, vlak, pogodak - Kako do punog potencijala Luke Rijeka?“, koja se u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK) održala u Zagrebu.

„Rijeka doživljava transformaciju kojoj su obol dali upravo prometni, infrastrukturni projekti. Zahvaljujući iznimnom geoprometnom položaju čitav niz projekata proveden je u samoj luci, ali i na željezničkoj infrastrukturi. Ono što je dalo dodatan poticaj i snažan zamah njenom daljnjem razvoju je i povijesni, koncesijski ugovor zahvaljujući kojem će kroz par mjeseci u funkciji biti novi kontejnerski terminal. Imamo garantirani promet i izgrađenu spojnu cestu od novog terminala do autoceste, a ono što još treba ojačati je željeznička mreža prema europskim pravcima. Budući se i tu događaju veliki pomaci vjerujem da Rijeka kao naša najveća i najvažnija luka ima sve predispozicije za izniman nastavak rasta,“ izjavio je potpredsjednik Vlade i ministar Butković.
 
„Kao najveća teretna morska luka u Hrvatskoj, Rijeka predstavlja ključno čvorište za međunarodnu trgovinu i povezanost s globalnim tržištima. Kategorizirana kao luka od osobitog gospodarskog interesa za Republiku Hrvatsku, doprinos nacionalnom gospodarstvu ogleda se u trgovinskoj razmjeni, privlačenju investicija i otvaranju novih radnih mjesta. Kao dio TEN-T pomorske mreže i koridora, riječka luka je značajna za zemlje bez izlaza na more čime je Hrvatska u prilici osnažiti svoj geostrateški položaj,“ istaknula je potpredsjednica HGK za graditeljstvo i promet Mirjana Čagalj.
 
Tijekom konferencije predstavljeni su i rezultati studije o ekonomskim učincima luke, a koji su pokazali da bi do 2040. godine Rijeka mogla prerasti u istinsko logističko središte regije, privlačeći nove brodarske linije i služeći kao glavni gateway za središnju i jugoistočnu Europu, generirajući pet puta više ekonomske aktivnosti nego danas, odnosno 3,3 milijarde eura i 8.600 radnih mjesta u luci, pratećim djelatnostima i u širem gospodarstvu Primorsko-goranske županije.
 
Pogled na 2040. godinu pretpostavlja ubrzan razvoj i raniji dovršetak ključnog infrastrukturnog projekta; dvokolosiječne nizinske pruge Zagreb - Rijeka već do 2032., što će povećati preusmjeravanje tereta kroz Rijeku zahvaljujući uklonjenim uskim grlima i snažnom investicijskom ciklusu koncesionara. To je optimistični scenarij iz spomenute stručne studije.
 
Na konferenciji je, između ostalog, istaknuto i da se utjecaj riječke luke proteže i izvan pomorskog sektora jer njezin razvoj generira pozitivne učinke duž cijelog dobavnog lanca, potičući rast sektora poput transporta, logistike, trgovine i drugih povezanih industrija.

IZVOR: HGK / MMPI

Pisane vijesti