- Objavljeno: 14.10.2025.
Potpredsjednik Vlade i ministar Butković na konferenciji „Budućnost transporta i logistike“
(FOTO: Motus Media / Niko Goga / MMPI)
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković sudjelovao je na konferenciji „Budućnost transporta i logistike“ koja se, u organizaciji Motus Media grupe, održala u utorak, 14. listopada 2025. godine u Zagrebu. Konferencija je okupila vodeće dionike iz sektora transporta, logistike, trgovine, industrije i tehnologije, s ciljem otvaranja rasprave o ključnim izazovima i prilikama - od uloge umjetne inteligencije u optimizaciji procesa, preko zelene tranzicije pa do sigurnosti dobavnih lanaca u uvjetima geopolitičkih poremećaja.
Zahvalivši organizatorima na pozivu, potpredsjednik Vlade i ministar Butković istaknuo je kako su transport i logistika međusobno povezani te je Hrvatska u tom području, u usporedbi s prošlom godinom, ostvarila značajan napredak.
„Osim što se Hrvatska danas nalazi na dodatna dva koridora, ove smo godine ostvarili dva velika iskoraka u cestovnoj infrastrukturi. Dovršen je koridor Vc, čime smo u potpunosti integrirali istočni dio Hrvatske prema središnjoj Europi, odnosno Mađarskoj i Budimpešti. Čekamo završetak preostalog dijela kroz Bosnu i Hercegovinu što će omogućiti puni potencijal i razvoj luke Ploče, koja je od iznimne važnosti za Hrvatsku“, poručio je Butković. Dodao je kako je ove godine završena i druga cijev tunela Učka, čime se završava veliki projekt integracije i dovršetka Istarskog ipsilona u autocestovnu mrežu Republike Hrvatske. Paralelno s time, diljem zemlje grade se obilaznice i brze ceste, s ciljem dovršetka svih autocestovnih pravaca i povezivanja županijskih središta, posebice u kontinentalnom dijelu Hrvatske, s postojećom mrežom. „To je iznimno važno i za razvoj poduzetničkih zona te budućih logističkih centara“, naglasio je Butković.
Govoreći o željezničkoj infrastrukturi, potpredsjednik Vlade i ministar Butković istaknuo je da je upravo taj segment u središtu pozornosti te da se Hrvatska nalazi u velikom investicijskom ciklusu. „Do kraja godine imat ćemo završenu novu dvokolosiječnu prugu od Zagreba do mađarske granice. Nastavljamo s projektima prema Rijeci, što je ključno jer je ondje započeo s radom novi kontejnerski terminal Zagrebačka obala“, rekao je Butković, podsjetivši da je Rijeka uspjela u nešto više od petnaest godina, uz pomoć Vlade Republike Hrvatske, izgraditi dva kontejnerska terminala - Brajdica i Zagrebačka obala. U središtu te prometne vizije, istaknuo je Butković, nalazi se i terminal Rijeka Gateway - najveća privatna investicija u logistiku u povijesti Hrvatske, vrijedna 380 milijuna eura. „Dolaskom prvog komercijalnog broda na terminal 10. rujna ove godine označili smo početak njegova rada, a uskoro nas očekuje i svečano otvorenje,“ rekao je ministar Butković. „Terminal će imati obalu duljine 680 metara i dubinu od 20 metara, što mu omogućuje prihvat najvećih svjetskih kontejnerskih brodova i godišnji kapacitet veći od milijun kontejnera. Bit će to najzeleniji terminal u regiji - 95 posto opreme bit će električno, energija će dolaziti iz obnovljivih izvora, a cijelim će se sustavom upravljati pomoću umjetne inteligencije i privatne 5G mreže,“ istaknuo je Butković. Dodao je da će Rijeka Gateway biti prvi terminal u regiji s daljinskim upravljanjem dizalicama te potpuno digitaliziranim sustavom ulaska i izlaska kamiona.
„Rijeka je danas prepoznata kao važno logističko središte, no kako bi sustav u potpunosti zaživio, nužna je modernizacija i izgradnja nove željezničke pruge prema Zagrebu, a upravo su sve aktivnosti sada usmjerene na taj projekt,“ istaknuo je. Potpredsjednik Vlade i ministar Butković osvrnuo se i na obnovu lokalnih i regionalnih pruga koje se financiraju iz kredita Europske investicijske banke, a spomenuo je i nabavku novih 68 vlakova u posljednjih pet godina, posebno istaknuvši kako smo u ovoj godinu imali i prvi elektrobaterijski i baterijski vlak, koje je proizvela hrvatska tvrtka Končar.
Govoreći o lučkoj infrastrukturi, potpredsjednik Vlade i ministar Butković spomenuo je završetak Zagrebačke obale i početak rada na kontejnerskom terminalu te istaknuo kako je u posljednjih nekoliko godina u obnovu luka i riva uloženo 500 milijuna eura. „Diljem hrvatske obale obnavljamo i gradimo luke, što je od iznimne važnosti za nautički turizam, komunalne vezove, domaće stanovništvo i cjelokupno gospodarstvo“, zaključio je.
„Kad govorimo o zračnom prometu, mi smo u mandatu ovih Vlada izgradili i tri nove zračne luke. Završili smo ih u Zagrebu, Splitu i Dubrovniku, a sada završavamo jedan veliki projekt u Zračnoj luci Zadar“, izjavio je potpredsjednik Vlade i ministar, naglasivši kako sve naše zračne luke kontinuirano rastu.
„Razgovaramo o budućnosti sektora koji doslovno pokreće gospodarstvo, povezuje ljude, regije i tržišta. Transport i logistika su krvotok svake trgovine, temelj industrije i razvoja,“ istaknula je Marija Dekanić, direktorica tvrtke Motus Media, u uvodnom obraćanju. „U vremenu brzih tehnoloških promjena, globalnih poremećaja i pritisaka zelene tranzicije, pred nama su brojni izazovi - ali i velike prilike za modernizaciju i ulaganja. Želimo otvoreno razgovarati o tome kako umjetna inteligencija mijenja način na koji razmišljamo o transportu i opskrbnim lancima, te čuti ideje, vizije i konkretne prijedloge kako Hrvatska može iskoristiti svoj geostrateški položaj,“ dodala je Dekanić.
Tom je prilikom zahvalila Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture na podršci u organizaciji konferencije i na prepoznavanju važnosti teme koja određuje budućnost hrvatskog gospodarstva.
Na kraju dodajmo kako su u sklopu konferencije, uz uvodno izlaganje prof. dr. sc. Kristijana Rogića s Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, održane i dvije panel rasprave na temu digitalizacije, umjetne inteligencije i održivosti u transportu i logistici, te geopolitike, tržišta i ljudskih resursa u budućnosti logističkog lanca.