Potpisani ugovori za riječku obilaznicu i obnovu državnih cesta

Slika /arhiva/W-ugovor_S005.jpg

Ugovore o financiranju i jamstvu za projekt obnove cesta II potpisali su danas Stjepko Boban, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta, Fabio Bargagli Petrucci ispred Europske investicijske banke (EIB) i Ivan Šuker, ministar financija, a ugovore o zajmu i jamstvu za Projekt riječke obilaznice potpisali su Stjepko Boban, Charlotte Ruhe, direktorica Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) za Hrvatsku, i ministar Šuker.

Ministar financija Ivan Šuker, istaknuo je kako riječka obilaznica još nije puštena u promet zbog tehničkih razloga te osudio nastupe primorsko-goranskog  župana i riječkog gradonačelnika. Istaknuo je da je Vlada RH svjesna problema koji imaju građani Rijeke i turisti, ali kroz koji dan će imati prije svega sigurnu prometnicu. Ministar se osvrnuo i na suradnju između EIB-a i EBRD-a s Vladom RH i Hrvatskim cestama pojasnivši kako su posljednja dva ugovora sklopljena pod istim uvjetima po kojima te banke daju zajmove zemljama Europske unije.

Zdravko Livaković, državni tajnik za razvitak,  podsjetio je na „Program građenja i održavanja javnih cesta za razdoblje 2005.-2009.“, koji je donijela Vlada na sjednici 29. prosinca 2004. godine. Završetkom izgradnje riječke obilaznice znatno će se smanjiti prometne gužve u Rijeci , a pospješit će se i poslovanje luke Rijeka, dodao je Livaković istaknuvši da će 2011. godine kroz luku Rijeka proći 500.000 kontejnera, a ove godine oko 90.000. Smjernice Europske unije vode prema željeznicama, stoga se i nameće izgradnja i modernizacija željezničkih pravaca od Rijeke prema unutrašnjosti, dodao je.

Program obnove cesta II (Betterment II) obuhvaća 52 dionice državnih cesta ukupne dužine 682 km vrijednosti radova od 237,9 milijuna eura, a financirat će se zajmom EIB-a od 60 milijuna eura i ostatak vlastitim sredstvima HC-a. Trenutno je pri završetku program obnove državnih cesta I (Betterment I) koji obuhvaća 26 dionica ukupne dužine 400 km kojeg također sufinancira EIB zajmom od 60 milijuna eura, a HC sudjeluje sa 62 milijuna eura vlastitih sredstava.

Početkom 2007. započet će radovi na dionici Sveti Kuzam-Križišće s rokom završetka u 2009. godini. Projekt riječke obilaznice odnosi se na izgradnju dionice Sv. Kuzam-Križišće dužine 8,4 km, posljednje dionice obilaznice Rijeke (Orehovica-Draga-Sv.Kuzam-Križišće). Projekt uključuje i izgradnju 2 spojne ceste ukupne dužine 2,5 km. Procijenjena vrijednost radova je 85.570.340 eura, od čega je zajam EBRD-a 40 milijuna eura, a ostatak su vlastita sredstva HC-a. Dionica Sv. Kuzam-Križišće gradit će se kao brza cesta sa 2 dvotračna kolnika, a na dionici će biti 5 vijadukata i 3 tunela te 2 čvorišta (Hreljin i Križišće). 



Vijesti iz medija