Potpisan koncesijski ugovor za Zagreb Deep Sea kontejnerski terminal

  • Slika /slike/foto 11_21/foto MIN-RI ZGDS 5-11_21/nsl MIN-RI ZGDS 5-11_21.jpg
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
U Rijeci je, u petak, potpisan najznačajniji ugovor u povijesti luke Rijeka, a riječ je o Ugovoru o koncesiji za razvoj i gospodarsko korištenje Zagreb Deep Sea kontejnerskim terminalom.  
 
U Guvernerovoj palači Ugovor su potpisali ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa te predstavnici koncesionara, izvršni direktor tvrtke APM Terminals Morten Engelstoft i predsjednik uprave Energia naturalis grupe Pavao Vujnovac.
 
Svečanosti potpisivanja Ugovora prisustvovali su predsjednik Vlade Republike Hrvatske Andrej Plenković, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, veleposlanik Danske Nj.E. Ole Henrik Frijs-Madsen, predstavnici regionalne i lokalne vlasti te brojni drugi visoki uzvanici. 
 
Nakon provedenog postupka javne nabave, Lučka uprava Rijeka koncesijski ugovor potpisala je s priznatim međunarodnim operatorom kontejnerskih terminala, nizozemskim APM Terminals u konzorciju s hrvatskim ENNA Logic-om. Koncesijski ugovor vrijednosti 20,5 milijardi kuna potpisan je u svrhu razvoja, poslovanja i upravljanja Zagreb Deep Sea kontejnerskim terminalom, na razdoblje od 50 godina. 

"Ovaj ugovor će stvoriti preduvjete da riječka luka zauzme vodeću ulogu u prekrcaju tereta na sjevernom Jadranu i time postane najvažniji morski izlaz za središnju i jugoistočnu Europu.", rekao je u svom uvodnom obraćanju predsjednik Vlade Andrej Plenković, koji je dodao kako ovim terminalom Hrvatska država dobiva na snazi i na jačini. "Zaista, kada pogledamo na tako malom području Primorsko-goranske županije, od plutajućeg terminala za ukapljeni plin gdje smo stavljeni na energetsku kartu Europe, s ovakvim terminalom, možemo slobodno reći da smo u kontejnerskom biznisu na, jedan drugi način, na prometnoj i gospodarskoj karti svijeta.“, zaključio je predsjednik Vlade.
 
Koncesionar će razvijati i upravljati modernim kontejnerskim i Ro-Ro terminalom smještenim duž područja s pretežito velikom dubinom mora u zapadnom dijelu lučkog područja luke Rijeka. Uz to, obvezao se izgraditi potrebnu infrastrukturu i potpuno opremiti Zagreb Deep Sea kontejnerski terminal u Fazi 1. i Fazi 2. Nizozemsko-hrvatski konzorcij također jamči kontejnerski promet od milijun TEU-a u prve dvije godine rada terminala te plaćanje godišnje fiksne koncesijske naknade u iznosu od 2 milijuna eura.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je kako se očekuje da će nakon izgradnje dodatnih 280 metara operativne obale, s početkom rada Zagreb Deep Sea terminala 2025., kontejnerski promet riječke luke doseći milijun kontejnerskih jedinica, a do 2028. godine 1,5 milijuna i time prestići luku Koper. "Potpisivanjem ovog današnjeg Ugovora luka Rijeka nezaustavljivo kreće na svoj razvojni put koji će, ne samo učvrstiti njenu poziciju kao naše najveće luke, već će je pozicionirati kao glavno intermodalno središte Sjevernog Jadrana, uz bok najvećim europskim lukama.", istaknuo je ministar Butković uoči potpisivanja.

O važnosti potpisivanja koncesijskog ugovora za Zagreb Deep Sea govorio je i ravnatelj Lučke uprave Denis Vukorepa, koji je rekao kako je riječ o najvećem ugovoru u povijesti riječke luke, najvećem ugovoru po važnosti i po vrijednosti. "Formalno pravno potpisom današnjeg ugovora završava projekt Svjetske banke Rijeka Gateway, a budući da novi koncesionar na Zagreb Deep Sea kontejnerskom terminalu nosi ime Rijeka Gateway, taj će projekt s nama živjeti još najmanje 50 godina.", zaključio je Vukorepa.

Pisane vijesti