- Objavljeno: 07.03.2006.
Poslovna suradnja Hrvatskih željeznica i Luke Rijeka
O suradnji Hrvatskih željeznica i Luke Rijeka danas su razgovarali predjednici uprava dviju tvrtki Davorin Kobak i Denis Vukorepa, uz nazočnost Željka Glavana, pomoćnika ravnatelja za komercijalno operativne poslove Lučke uprave Rijeka i Mire Đolonge, predstavnika operatora „Jadranska vrata“ na kontejnerskom terminalu Luke Rijeka.
Razmotreni su aktualni problemi u međusobnoj suradnji te dogovorena daljnja koordinacija aktivnosti između dviju tvrtki s obzirom na buduće velike modernizacijske projekte Luke Rijeka i HŽ-a.
Također, dogovoreno je potpisivanje ugovora o poslovnoj suradnji između Luke i HŽ-a za ovu godinu s precizno određenim pravima i obvezama obiju strana, kako bi se izbjegle bilo kakve nesuglasice u tehnologiji dopreme, utovara i istovara vagona u lučko-željezničkom čvorištu Rijeka i smanjili troškovi manipulacije.
Predstavnici obje tvrtke procjenjuju kako im je modernizacija koridora 5b i povećanje opsega prijevoza na njemu, strateški interes. Isto tako, suradnja dviju tvrtki na operativnoj razini, ocijenjena je vrlo dobrom, a odražava se i na odličan rezultat postignut u protekloj godini.
U ukupnom teretnom prometu HŽ-a, promet na koridoru 5b koji ima ishodište u Luci Rijeka, ima udio od 31 posto, a prošle godine utovareno je 5 posto više i istovareno 7 posto više tereta pristiglog željeznicom. S obzirom na 25 posto veći ukupni rad Luke Rijeka u 2005. godini, zaključeno je da ima još dosta prostora za znatnije povećanje rada željezničkoga prijevoza. Posebno se to odnosi na prijevoz kontejnera, pa je dogovoreno da se što prije uspostavi pokretanje skupina vagona s prijevozom kontejnera iz Rijeke do Zagreba koji bi se dalje uključivali u postojeće trase teretnih vlakova prema susjednim zemljama.
Obje su strane razmijenile informacije o dinamici radova na modernizaciji Luke i željeznice, što ne bi smjelo utjecati na uzlazni trend prijevoza tereta. Hrvatske željeznice do kraja srpnja 2006. planiraju završiti remont pruge između Rijeke i Škrljeva, zbog kojega će u idućem razdoblju riječka pruga biti zatvorena nekoliko sati dnevno. Također uskoro počinju i pripremni radovi na izmjeni sustava vuče između Moravica i Rijeke, ali oni u ovoj fazi još neće utjecati na tijek prometa.
Zaključeno je također da se modernizacijski projekti Luke i željeznice moraju dopuniti projektom modernizacije sučelja luke i željeznice, a to su kolosiječni kapaciteti u kolodvoru Rijeka i samoj Luci. Stoga će već sljedeći tjedan predstavnici Lučke uprave, HŽ-a i Željezničkog projektnog društva definirati potrebe Luke, željeznice i grada Rijeke te dati parametre modernom tehničkom i tehnološkom sučelju Luke i željeznice.