Otvorena obnovljena cijev tunela Učka

  • Slika /slike/foto 9_25/foto PPVRH-UCKA 25-9_25/nsl PPVRH-UCKA 25-9_25.jpg
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković zajedno je sa predsjednikom Vlade Andrejem Plenkovićem sudjelovao na današnjoj svečanosti puštanja u promet obnovljene cijevi tunela Učka. 
 
Predsjednik Vlade Plenković ovom je prilikom čestitao izvođačima radova i svima uključenima koji su uložili svoje znanje, trud i rad na dovršetku tog projekta koji je bio izrazito težak i zahtjevan te je izrazio posebno zadovoljstvo što se ova svečanost održava upravo na dan Istarske županije, što je i simbolična poruka važnosti ovog projekta za Istarsku, ali i Primorsko-goransku županiju, kao i za cijelu Hrvatsku.
 
Sada kad će u funkciji biti obje cijevi tunela Učka, dodao je, mijenja se cijela slika pristupa Istri, ekonomičnosti i sigurnosti prometa, a to će utjecati i na gospodarske tijekove i na turizam i na razvoj. „Tunel Učka je arterija i pulsirajuća poveznica“, poručio je tom prigodom istaknuvši kako će se smanjiti vrijeme za dolazak od, primjerice, Pule do Zagreba, što je sjajna vijest i za posjetitelje Istre i Hrvatske. Ovom prigodom premijer se prisjetio i zahvalio onima koji su prije 45 godina probili prvu cijev tunela Učka, i time prometno povezali Istru s ostatkom Hrvatske. Najavio je da će se  2026. dovršiti i posljednja dionica na Istarskom ipsilonu, preostalih 12 kilometara od Učke do Matulja. Istaknuo je da je izgradnja druge cijevi, koja je otvorena prošle godine, obnova stare cijevi, tih 12 kilometara, iz vijadukt i most na Dragi i Mirni, ukupno vrijedni više od 420 milijuna eura.

Ogromne investicije u cestovnu infrastrukturu 
 
„Ti projekti mijenjaju infrastrukturnu sliku Istre, a Hrvatskoj daju novu kvalitetu“, poručio je te je, govoreći o ogromnim ulaganjima u hrvatsku prometnu infrastrukturu, podsjetio na ključne projekte poput izgradnje Pelješkog mosta i pristupnih cesta, plana punog profila autoceste do Dubrovnika, dovršetka Koridora Vc, dovršenu autocestu od Zagreba do Siska, povezivanje Kaštela, Splita i Omiša, povezivanje Rijeke i Like preko Novog Vinodolskog do Žute Lokve, brzu cestu Bjelovar-Koprivnica-Virovitica, srijemsku transverzalu te bolje povezivanje Čakovca i Varaždina. „Možemo reći da smo zaokružili ogroman ciklus višedesetljetnih investicija u hrvatsku cestovnu infrastrukturu kako bismo omogućili ravnomjeran regionalni razvoj svih krajeva Hrvatske“, istaknuo je premijer Plenković podsjetivši da je to jedna od ključnih politika Vlade. Ti su projekti, naglasio je, dali i ogroman doprinos jačanju hrvatskog gospodarstva. Ambicija i u Istarskoj županiji i u Vladi jest da se Istarski ipsilon pretvori u Istarski iks (X), da se poveže Žminj s Labinom, što je još 20-ak kilometara, tri godine rada i 400 milijuna eura, naglasivši pritom nastavak uspješnog koncepta javno-privatnog partnerstva.

"Veliko mi je zadovoljstvo što smo danas ponovno ovdje na Učki, gdje smo prije točno godinu dana s ponosom pustili u promet drugu cijev tunela Učka - projekt koji je bio san generacija", istaknuo je potpredsjednik Vlade i ministar Butković dodavši kako se otvara obnovljena stara cijev, koja je od 1981. godine simbol povezanosti Istre s ostatkom Hrvatske. "Vrijednost ove investicije iznosi oko 25 milijuna eura, ali njezina važnost daleko nadilazi sam iznos. Ona je ključna za sigurnost i protočnost prometa", pojasnio je te dodao kako su osigurane dvije potpuno funkcionalne cijevi pa će promet biti brži, sigurniji i bez gužvi, što je posebno važno kako za svakodnevni život građana, tako i za gospodarstvo i turizam. Nadalje je dodao kako se ovim tunelom odvija glavnina cestovnog prometa između Istre i ostatka Hrvatske te je podsjetio kako je prije točno trideset godina, 1995. godine, tadašnja Vlada potpisala koncesijski ugovor koji je označio početak jedne zajedničke priče - uspješnog javno-privatnog partnerstva, u kojoj se Bina-Istra pokazala kao pouzdan i kvalitetan partner državi i građanima Istre. "Od tada do danas, puno se izgradilo i promijenilo: od prvih kilometara autoceste od Bala do Kanfanara 1999., preko dionica Medaka - Umag i Vodnjan - Pula 2005. godine, do odluke da se krene u izgradnju punog profila Ipsilona", izjavio je Butković naglasivši kako nas do konačnog koraka, kojim će Istra biti i cestovno trajno povezna s ostatkom Hrvatske, dijeli nešto više od godinu dana u kojoj će biti završena dionice od Učke do Matulja i dupliranje vijadukta Limska Draga i mosta Mirna. "Za realizaciju punog profila Ipsilona uloženo je oko 600 milijuna eura, a nakon isteka koncesije sva će izgrađena infrastruktura ostati u vlasništvu Republike Hrvatske. To je princip na kojem ova Vlada ustraje: graditi i ulagati za budućnost, a ne odustajati i ne rasprodavati ono što generacije stvaraju", zaključio je potpredsjednik Vlade i ministar čestitavši svima koji su radili na ovom velikom projektu.
 
Direktor Bina-Istre Dario Silić rekao je da je bušenje i uređenje druge cijevi te obnova stare cijevi, bio jedan od najkompleksnijih poslova na cijelom Istarskom ipsilonu. Silić je, govoreći o značaju tunela, rekao kako je njime od otvorenja, točnije od 1981. godine, prošlo oko 80 milijuna vozila. Dnevno ih, rekao je Silić, prođe 14 tisuća, a za vrijeme najvećeg prometa do 18 tisuća dnevno.

IZVOR: Vlada RH / MMPI


Najave