- Objavljeno: 23.11.2006.
Osnovan hrvatski klaster riječne brodogradnje
Sisačko-moslavačka županija i Nacionalni centar za klastere Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) osnovali su u Sisku Hrvatski klaster brodogradnje, koji je potpisao pisma namjere sa 24 tvrtke, od kojih je 18 iz Sisačko-moslavačke županije, istaknuto je na zajedničkom sastanku predstavnika te županije i HUP-a.
Sisačko-moslavačka županica Marina Lovrić naglasila je kako je projekt osnivanja Hrvatskog klastera brodogradnje, vezan za remontno brodogradilište i suhi navoz u Galdovu, jedan od najznačajnijih gospodarski projekata regionalne uprave u koji Županija godišnje ulaže 200 tisuća kuna.
Riječno brodarstvo, napomenula je, može biti jedan od pokretača u restrukturiranju gospodarstva na području Sisačko-moslavačke županije.
Hrvatski klaster brodogradnje, koji je u Sisku otvorio ured prije mjesec i pol dana, u prvoj fazi projekta pružat će kompletne usluge remonta riječnih plovila, a u drugoj fazi će se formirati brodogradilište za riječne brodove.
Cilj Hrvatskog klastera brodogradnje je, kako je naveo direktor Nacionalnog centra za klastere Vladimir Kovačević, povezati poduzeća i institucije, čija je djelatnost vezana za riječno brodarstvo, objediniti ponudu tih tvrtki, te povećati njihovu konkurentnost i poslovnu učinkovitost.
Istaknuo je da su u Sisačko-moslavačkoj županiji prepoznali značaj revitalizacije remonta i gradnje riječnih brodova u Sisku, napominjući kako je i na državnoj razini prepoznat značaj unutarnjih plovnih putova, kao i želja da rijeka Sava bude plovna do Zagreba.
Na suhom navozu u Galdovu kod Siska godišnje se obavi remont 10-ak brodova, a cilj klastera brodogradnje je da se godišnje obave remonti, popravke i kontrole oko 50-ak riječnih brodica i brodova od oko 300-injak plovnih jedinica u unutarnjoj plovidbi u Hrvatskoj, čija je prosječna starost veća od 25 godina.
Rijekama u Hrvatskoj godišnje se preveze jedan posto ukupnog transporta roba, dok je prosjek u Europskoj uniji 25 posto. Djelovanjem Hrvatskog klastera brodogradnje, kako je rečeno, za pet godina bi se transport roba na rijekama povećao na 10 posto ukupnog transporta. (Hina)