Osnivanje Nacionalnog foruma za provedbu projekta 'GloBallast Partnerstvo 2007-2012'

Slika /arhiva/0080529VODE001.jpg

U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture u tijeku je dvodnevni osnivački sastanak Nacionalnog foruma za provedbu projekta „GloBallast Partnerstvo 2007-2012“, koji je pokrenula Međunarodna pomorska organizacija (IMO) s ciljem pomoći državama u smanjenju prijenosa štetnih organizama putem balastnih voda.

Misleći da su se donošenjem Marpol konvencije o sprečavanju onečišćenja s brodova riješili svi problemi zagađenja morskog okoliša, 80-tih godina javila se nova pošast koju smo do tada doživljavali samo kao tehničko rješenje u svrhu održanja ravnoteže na brodovima. Brodski balast danas predstavlja rastuću prijetnju morskom okolišu, održivosti različitih ekosustava i čitavom nizu gospodarskih grana u priobalnim područjima - istaknuo je pomoćnik ministra za pomorski promet, pomorsko dobro i luke kap. Mario Babić.

Naša je želja da budemo lideri u zaštiti Jadrana na području zaštite od brodskog balasta, naglasio je Babić, a već smo počeli poduzimati i niz mjera, dodavši podatak da smo među prvima počeli evidentirati koliko se i kakvog balasta iskrca u naše more.

Pravilnikom o brodskom balastu od 1. rujna 2007. godine uređeno je pitanje rukovanja balastom u ZERP-u, teritorijalnom moru i unutarnjim morskim vodama, kazao je Babić, a kojim se zabranjuje njegovo ispuštanje u hrvatskim lukama ako sadrži štetne mikroorganizme.

Dodao je pritom da se godišnje u Jadran iskrca oko 2,2 milijuna kubičnih metara balasta.

Istaknuo je i aktivnosti koje se provode s ciljem proglašenja Jadrana posebno osjetljivim morskim područjem (PSSA), kao i inicijativu regionalne suradnje jadranskih država koja će rezultirati upućivanjem zajedničkog prijedloga IMO-u za proglašenje Jadranskog mora posebno osjetljivim morskim područjem, u okviru kojeg se kao dodatne zaštitne mjere predlažu obvezni sustav prijave balastnih voda, obvezno upravljanje balastnim vodama prije uplovljavanja u Jadran i zabrana izmjena balastnih voda u Jadranu za brodove koji dolaze iz drugih morskih područja.

U svemu tome najvažnija mjera je zabrana izmjena bilo kakvih balasta koji dolaze iz drugih mora u Jadran. Nadamo se da će to Međunarodna pomorska organizacija prihvatiti, jer to će biti veliki prilog zaštiti Jadranskog mora, završio je Babić.

Na skupu aktivno sudjeluje i Jose Matheickal, voditelj projekta na globalnoj razini i predstavnik Međunarodne pomorske organizacije.

Međunarodna pomorska organizacija koja se uvelike bavi ovim pitanjem donijela je 2004. godine i Konvenciju o brodskom balastu, a Republika Hrvatska jedna je od država vodećih partnera u projektu. 
 



Pisane vijesti