Održana ministarska konferencija „Mobilnost kroz Mediteran“ u Trstu

Slika /arhiva/nsl_Frattini_1_dettaglioA.jpg

Trste, 4. i 5. veljače 2010. - Talijanski ministar vanjskih poslova Frattinis podpredsjednikom Europske Komisije, Antoniom Tajaniem, i upraviteljem Autonomne Regje Friuli Venezia-Giulia, Renzom Tondom, tijekom Konferencije "Mobilnost kroz Mediteran"Predstavnici Ministarstva mora, prometa i  infrastrukture 4. i 5. veljače 2010. godine, sudjelovali su na Konferenciji u Trstu na temu „Mobilnost kroz Mediteran“, u organizaciji talijanskog Ministarstva vanjskih poslova, Europske komisije i regije Fruli Venezia Giulia.

Cilj konferencije bio je definiranje novih okvira transporta kroz Mediteran te načina razvoja prateće infrastrukture. Tematski sadržaj  bio je usmjeren na grad Trst koji predstavlja najkraću vezu između Europe i Bliskog istoka i Sjeverne Afrike, ali i novih tržišta kao što su Kina i Indija.

U trenutku zasićenosti kapaciteta sjevernih luka (Rotterdam i Antwerpen), Trst postaje ključna luka za promet svih roba a posebice brzo kvarljivih prehrambenih proizvoda kojima se znatno skraćuje put od zemlje proizvođača do zemlje uvoznice u srednjoj i sjevernoj Trst, 5. i 4, veljače 2010.Europi.

U uvodnom izlaganju stavljen je naglasak na neiskoristivost  geopolitičkog položaja grada i luke Trst,  a rezultat  je gospodarsko zaostajanje regije Venezia-Giulia i slab razvitak u usporedbi sa drugim talijanskim regijama.

Razvoj i modernizacija luke Trst, kao najveće u tom dijelu Italije, podrazumijeva izgradnju multimodalne logističke platforme koja će manipulaciju teretom  u samoj luci podići na veću razinu. Trajanje roka izgradnje je 4 godine, a preduvjet realizacije  je  financijska konstrukcija u vrijednosti   10 milijardi eura.

Korelacija  transporta robe i prometnih koridora, podrazumijevala bi da se teret iz luke prebacuje željezničkim koridorom Trst-Divača/Kopar-Divača-Ljubljana-Budimpešta-ukrajinska granica  ili cestovnim koridorom Va Trst-Ljubljana-Graz-Beč. Modernizacija spomenutog željezničkog koridora je nužna jer bi odgovorila novim Trst, 5, i 4. veljače 2010. godine - sudionici konferencijekapacitetima luke Trst,a kao najjeftiniji i ekološki najprihvatljiviji način transporta robe omogućila bi prijevoz kontejnera i kamiona.

Budući da je projekt multimodalne platforme u Trstu predložen od strane Unicredit banke, sudionici Konferencije su raspavljali i o  načinima financiranja ovog, te drugih velikih infrastrukturnih objekata. Mišljenja su da treba  promovirati i jačati sustav javno-privatnog partnerstva u kojem će tijela lokalne i regionalne samouprave pronaći svoj interes te ujedno izgraditi potrebne pravne instrumente.



Najave