- Objavljeno: 20.03.2013.
Održana javna prezentacija projekta izgradnje novog putničkog terminala Zračne luke Zagreb
Javna prezentacija projekta izgradnje novog putničkog terminala Zračne luke Zagreb danas je održana u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, a projekt su u ime koncesionara prezentirali Christophe Petit, direktor razvoja Bouygues Batiment International i Arnaud Sabatier, project direktor Aéroport de Paris.
U uvodnom dijelu prisutnima se obratio ministar Siniša Hajdaš Dončić koji se osvrnuo na dosadašnju dinamiku aktivnosti vezano uz projekt, rekavši kako je prošlo tek godinu otkada je osnovana radna skupina za praćenje projekta do sada kada se projekt nalazi pred samom finalizacijom.
Također, ministar Hajdaš Dončić je istaknuo kako je financijska vrijednost projekta 236 milijuna eura, te kako će upravo zahvaljujući ovom projektu zagrebačka zračna luka biti pozicionirana kao regionalno čvorište.
Christophe Petit, direktor razvoja Bouygues Batiment International istaknuo je kako su finalizacija i potpisivanje ugovora o kreditima, te dovršenje glavnog projekta, kao i podnošenje zahtjeva za građevinsku dozvolu planirani za travanj, dok je financijska konstrukcija pred zatvaranjem.
Početak građevinskih radova na izgradnji novog putničkog terminala planiran je za rujan ove godine, dok se završetak radova očekuje u roku od tri godine od preuzimanja, rekao je Petit.
Izgradnju novog terminala kreditom je odlučila pratiti Europska investicijska banka (EIB) u visini do 120 milijuna eura, a francuski koncesionar očekuje uskoro i odobrenja kreditnog praćenja od strane Unicredit Grupe/Zagrebačke banke i Erste Banke od po 65 milijuna eura.
Nakon preuzimanja koncesije, na dan potpisivanja ugovora o preuzimanju, Koncesionar će državnom proračunu RH uplatiti prvu ratu koncesijske naknade u iznosu od dva milijuna eura. Jednak iznos, trebao bi uplatiti i slijedeće godine, a nakon toga za vrijeme trajanja koncesije uplaćivao bi postotak ukupnog prometa, uvećan za dio koji se izračunava prema broju putnika.
Šest je dioničara tvrtke Međunarodna zračna luka Zagreb od čega Aeroport de Paris i Bouygues Batiment International zajedno imaju 65 posto udjela u konzorciju, međunarodna financijska korporacija IFC ima 20 posto, Croatia osiguranje 10 posto i Viadukt pet posto. Također, istaknuo je kako će koncesionar preuzeti sve zaposlenike tvrtke Zračne luke Zagreb d.o.o., kao i zaposlenike njezina dva povezana društva (Trgovina i Ugostiteljstvo), i to najmanje na vremenski rok od pet godina, u kojima će im omogućiti iste uvjete koje su i imali do sada.
„Ono što mi kao davatelj koncesije možemo naglasiti jest da sve obveze sa svoje strane ispunjavamo na vrijeme. Tijekom protekle godine dana obavljen je velik posao s obje strane i ovu bih priliku iskoristio čestitati timu koncesionara, kao i timu Ministarstva koji su odradili izvrstan posao. Od dana preuzimanja za tri godine ćemo dobiti modernu zračnu luku, te će se sigurno otvoriti i nova radna mjesta, s obzirom da će novi putnički terminal imati i veći broj sadržaja. Od koncesionara očekujem povećanje kvalitete usluge u putničkom zračnom prijevozu te da zagrebačka zračna luka će zahvaljujući ovoj investiciji poveća konkurentnost cijele industrije zračnog prometa Hrvatske“ – zaključio je na kraju ministar Siniša Hajdaš Dončić.
PRILOG
U uvodnom dijelu prisutnima se obratio ministar Siniša Hajdaš Dončić koji se osvrnuo na dosadašnju dinamiku aktivnosti vezano uz projekt, rekavši kako je prošlo tek godinu otkada je osnovana radna skupina za praćenje projekta do sada kada se projekt nalazi pred samom finalizacijom.
Također, ministar Hajdaš Dončić je istaknuo kako je financijska vrijednost projekta 236 milijuna eura, te kako će upravo zahvaljujući ovom projektu zagrebačka zračna luka biti pozicionirana kao regionalno čvorište.
Christophe Petit, direktor razvoja Bouygues Batiment International istaknuo je kako su finalizacija i potpisivanje ugovora o kreditima, te dovršenje glavnog projekta, kao i podnošenje zahtjeva za građevinsku dozvolu planirani za travanj, dok je financijska konstrukcija pred zatvaranjem.
Početak građevinskih radova na izgradnji novog putničkog terminala planiran je za rujan ove godine, dok se završetak radova očekuje u roku od tri godine od preuzimanja, rekao je Petit.
Izgradnju novog terminala kreditom je odlučila pratiti Europska investicijska banka (EIB) u visini do 120 milijuna eura, a francuski koncesionar očekuje uskoro i odobrenja kreditnog praćenja od strane Unicredit Grupe/Zagrebačke banke i Erste Banke od po 65 milijuna eura.
Nakon preuzimanja koncesije, na dan potpisivanja ugovora o preuzimanju, Koncesionar će državnom proračunu RH uplatiti prvu ratu koncesijske naknade u iznosu od dva milijuna eura. Jednak iznos, trebao bi uplatiti i slijedeće godine, a nakon toga za vrijeme trajanja koncesije uplaćivao bi postotak ukupnog prometa, uvećan za dio koji se izračunava prema broju putnika.
Šest je dioničara tvrtke Međunarodna zračna luka Zagreb od čega Aeroport de Paris i Bouygues Batiment International zajedno imaju 65 posto udjela u konzorciju, međunarodna financijska korporacija IFC ima 20 posto, Croatia osiguranje 10 posto i Viadukt pet posto. Također, istaknuo je kako će koncesionar preuzeti sve zaposlenike tvrtke Zračne luke Zagreb d.o.o., kao i zaposlenike njezina dva povezana društva (Trgovina i Ugostiteljstvo), i to najmanje na vremenski rok od pet godina, u kojima će im omogućiti iste uvjete koje su i imali do sada.
„Ono što mi kao davatelj koncesije možemo naglasiti jest da sve obveze sa svoje strane ispunjavamo na vrijeme. Tijekom protekle godine dana obavljen je velik posao s obje strane i ovu bih priliku iskoristio čestitati timu koncesionara, kao i timu Ministarstva koji su odradili izvrstan posao. Od dana preuzimanja za tri godine ćemo dobiti modernu zračnu luku, te će se sigurno otvoriti i nova radna mjesta, s obzirom da će novi putnički terminal imati i veći broj sadržaja. Od koncesionara očekujem povećanje kvalitete usluge u putničkom zračnom prijevozu te da zagrebačka zračna luka će zahvaljujući ovoj investiciji poveća konkurentnost cijele industrije zračnog prometa Hrvatske“ – zaključio je na kraju ministar Siniša Hajdaš Dončić.
PRILOG
-
Koncesija zračne luke Zagreb - prezentacija za medije
- Zagreb Airport Concession - press presentation