Održana izvanredna sjednica Nacionalnog povjerenstva za upravljanje zračnim prostorom

Slika /arhiva/avion-npzp.jpg

S obzirom na nastalu situaciju vezano za erupciju vulkana na Islandu koja je prouzročila poteškoće u zračnom prostoru Europe, pa tako i RH danas popodne u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture održan je izvanredni sastanak Nacionalnog povjerenstva za upravljanje zračnim prostorom.

Povjerenstvom predsjeda mr. sc. Jure Šarić, ravnatelj Uprave zračnog prometa, a ostali članovi su predstavnici Ministarstva obrane, Hrvatske kontrole zračne plovidbe (HKZP) i Agencije za civilno zrakoplovstvo.

Donesen je zaključak da će HKZP postupati sukladno izabranoj metodi donesenoj na današnjoj telefonskoj konferenciji o utjecaju vulkanskog pepela na sigurno obavljanje zračnih operacija, održanoj u organizaciji EUROCONTROLA, a u kojoj su sudjelovali i predstavnici RH. Konferencija je održana sa svrhom utvrđivanja zajedničkog stajališta u postupanju svih zemalja Europe te su razmatrane tri predložene metode (modela) postupanja.

Sudionici konferencije su kao najprihvatljivije rješenje izabrali treću metodu, te se složili da bi Europska komisija i EUROCONTROL trebali osigurati implementaciju uspostavljanja ograničene zone u kojoj je zabranjeno letenje zrakoplova, uključujući tampon zonu.

Izabrana metoda uključuje zonu u kojoj je zabranjeno letenje zrakoplova, ograničenu na područje vidljivog stupa vulkanskog dima, utvrđenog na osnovu satelitskih karata koje prikazuju trenutačnu poziciju vidljivog stupa vulkanskog pepela, kao i prognoze njegovog širenja. Informacije o tome će se inicijalno obnavljati svakih 6 sati. Operatori zrakoplova će na svoju diskreciju imati mogućnost letenja u ostalom prostoru određenom od strane VAAC (Volcanic ash advisory centre).

U području s malom izloženošću vulkanskom pepelu, države bi trebale dozvoliti letenje operatorima zrakoplova, npr. u regionalnom kontekstu, u potpunosti podržano označenim podacima uključujući prijedloge znanstvene zajednice (meteorologija, širenje vulkanskog pepela itd.), te uključujući sigurnosne procjene podržane testovima (flight test) provođenim pod nadzorom kompetentnog tijela nadležnog za nadzor sigurnosti.

U područjima bez izloženosti vulkanskom pepelu nema ograničenja.

Povjerenstvo je zaključilo da HKZP prati situaciju na razini Europe, kao i da prikuplja relevantne informacije na temelju kojih bi se mogle donijeti procjene za poboljšanje protoka zračnog prometa uvažavajući sigurnosne aspekte.



Vijesti iz medija