- Objavljeno: 23.06.2009.
Od sutra u 12 sati u prometu rekonstruirani most "Ždrelac"
Rekonstruirani most Ždrelac na cesti D 110 preko morskog tjesnaca Ždrelac između otoka Ugljana i Pašmana bit će u srijedu, 24. lipnja 2009. u 12 sati pušten u promet, dok će brodovi na privremenim linijama Zadar-Ždrelac i Ždrelac-Ždrelaščica, koje su uvedene zbog rekonstrukcije mosta, ploviti zaključno sa četvrtkom, 25. lipnja 2009.
Zbog uklanjanja tehnološkog nasipa korištenog uslijed radova na mostu, plovni put bit će privremeno otvoren od 1. srpnja do 30. rujna 2009., dok je ugovoreni rok dovršetka radova na produbljenju i proširenju plovnog kanala 31. ožujak 2010.
Gabariti privremeno otvorenog kanala bit će isti kao i prije zatvaranja: širina u najužem dijelu 20 m, minimalna dubina 4 m od srednje razine mora, a visine slobodnog sigurnog prolaza ispod mosta 16 m od SRM. Zbog rizičnosti plovidbe u kanalu tijekom privremenog otvorenja zbog nedostatka bočnih zidova, a uslijed mogućeg zanošenja plovila, što bi prouzročilo nasukanje, isključivo mogu ploviti sredinom kanala i to plovila najviše visine 16 m, najveće širine 6 m i najvećeg gaza 3,5 m.
Rekonstrukcijom mosta zamijenjena su tri raspona mosta jednom lučnom čeličnom konstrukcijom raspona oko 68 m. Također, rekonstruirani su i ojačani krajnji stupovi na koje se oslanja nova rasponska konstrukcija. Most je građen 1971/72 godine i ukupne je duljine 210 m, dok je ukupna širina mosta povećana sa 8,4 na 11,8 m.
Ugovorena vrijednost radova na rekonstrukciji mosta iznosi 17,17 milijuna kuna bez PDV-a, dok ukupna vrijednost radova na proširenju i produbljenju plovnog kanala Mali Ždrelac zajedno s radovima na rekonstrukciji mosta Ždrelac iznosi 34,69 milijuna kuna bez PDV-a.
Investitor radova na rekonstrukciji mosta su Hrvatske ceste d.o.o. Zagreb, a na produbljenju i proširenju plovnog kanala tvrtka Plovput d.o.o. Split. Radove na rekonstrukciji mosta izvela je tvrtka Konstruktor Inženjering d.d. Split, a nadzor je obavio Institut građevinarstva Hrvatske d.d. Zagreb.
Glavni efekti koji će se postići ovakvom rekonstrukcijom su mogućnost sigurnog prolaza većih brodova kao i mogućnost dvosmjerne plovidbe ispod mosta te veća sigurnost stupova mosta od udara broda. Također će se skratiti pojedine rute plovnih putova i smanjiti broj prolaza